Ιωάννινα: Με επιτυχία έκλεισε η εκδήλωση που είχε τη σφραγίδα των εφημερίδων «Βήμα» και «Νέα»

Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε το βράδυ της Τρίτης (12/11) στα Ιωάννινα η εκδήλωση που διοργάνωσαν η Περιφέρεια Ηπείρου και οι εφημερίδες «Το Βήμα» και «Τα Νέα» με θέμα «re-growth: Επιχειρηματικότητα, Τεχνολογία, Startup». Ειδικοί, startuppers και δημοσιογράφοι των ιστορικότερων και πιο έγκριτων τίτλων της χώρας μεταλαμπάδευσαν τις γνώσεις και την εμπειρία τους με στόχο την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας στην περιφέρεια.

Βραβείο Σκηνοθεσίας στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου για τον Γιώργο Λάνθιμο Tο Βραβείο Σκηνοθεσίας για την ταινία «Η Ευνοούμενη» (“The Favourite”) κέρδισε ο Γιώργος Λάνθιμος στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου 2019, το βράδυ του Σαββάτου, στο Βερολίνο της Γερμανίας. Το βραβείο παρέλαβε στη θέση του ο παραγωγός της ταινίας καθώς ο έλληνας σκηνοθέτης δεν είναι παρών στην απονομή. Απούσα ήταν και η βρετανίδα ηθοποιός Ολίβια Κόλμαν που απέσπασε το βραβείο Α′ Γυναικείου ρόλου. Η ηθοποιός έστειλε τις ευχαριστίες της μέσα από βίντεο που προβλήθηκε κατά την τελετή. Αλλα βραβεία που κέρδισε η «Ευνοούμενη»: Διεύθυνση Φωτογραφίας, Μοντάζ, Κοστούμια και Μακιγιάζ.
Θ. Τριαρίδης στο One Channel: Ιστορία είναι η προσπάθεια του ανθρώπου να προκόψει Στην εκπομπή Citizen One και τον Κώστα Γιαννακίδη μιλά ο Θανάσης Τριαρίδης. Εξ’ αφορμής των επεισοδίων που έγιναν στα Εξάρχεια, κατά την 11η επέτειο από τη δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου, ο συγγραφέας, εξηγεί πώς «βλέπει» τον πραγματικό αναρχισμό και ποια είναι η σχέση του κινήματος αυτού με την βία. Ακόμα, αναφέρεται στην παράσταση «Το περίσσιο παιδί» που παίζεται κάθε Πέμπτη στο «Faust» και της οποίας είναι συγγραφέας. «Δεν είναι αντεξουσία η βία και η μολότοφ. Είναι άλλη εκδοχή της εξουσίας. Άμα νομίζουμε ότι με ένα λοστάρι κάνουμε αγώνα ενάντια στην εξουσία, γίναμε εξουσία του λοστού. Δεν είναι η βία η μαμή της ιστορίας. Η ιστορία είναι πιο σύνθετη από τσιτάτα. Η ιστορία είναι η προσπάθεια του ανθρώπου να προκόψει. Ο Παπανικολάου που έσωσε τόσα εκατομμύρια ανθρώπους, ο Σεφέρης, ο Γουάλιντ, ο Έλιοτ, ο Γκάντι, ο Μαντέλα, ο Λούθερ Κινγκ, δεν είχαν βία» σημειώνει και αναφέρεται στον αναρχισμό. «Ο αναρχισμός είναι από τα ωραιότερα πνευματικά κινήματα στην ιστορία της δύσης. Κίνημα αμφισβήτησης. Ο αληθινός αναρχισμός ξεκινά από τον Προμηθέα δεσμώτη. Αυτό που βλέπουμε σήμερα δεν είναι αναρχισμός αλλά εκτροπή του. Είναι κάποια παιδιά που ονειρεύονται τον εμφύλιο. Θέλουν να φορέσουν τα φυσεκλίκια και να είναι τα νέα τάγματα εφόδου. Να μην αφήσουμε τον υπέροχο αναρχισμό των ιδεών στα χέρια των ανθρώπων που ούτε τον έχουν διαβάσει, ούτε τον ξέρουν ούτε μπορούν να τον υπηρετήσουν. Αναρχισμός είναι πολλά πράγματα στην ιστορία του ανθρώπου» εξηγεί. Για την παρουσία των ΜΑΤ στα Εξάρχεια, λέει πως «δυστυχώς στην Ελλάδα γίνεται η καταστολή με ανθρώπους που έχουν εκπαιδευτεί με πολύ στρεβλό τρόπο». Παρόλα αυτά τονίζει την ανάγκη ύπαρξης της Αστυνομίας. «Πρέπει να υπάρχει. Προστατεύει τους πιο φτωχούς και τους πιο αδύναμους. Η Αστυνομία είναι ένα δικαίωμα των πολιτών. Απλώς πρέπει οι αστυνομικοί να εκπαιδεύονται μέσα σε συνθήκες δημοκρατίας, παιδείας και να προσπαθούν να αποτρέψουν τη βία. Όχι να την ασκούν και να την πολλαπλασιάζουν». Όσον αφορά τον στρατό, έχει διαφορετική άποψη. «Ο στρατός είναι μια αναγκαιότητα των φαντασιακών κοινοτήτων, που τον χρησιμοποιούσαν για να αιματοκυλίσουν και να εξυπηρετήσουν τα επεκτατικά τους σχέδια. Μπορούμε να ονειρευόμαστε ένα κόσμο χωρίς στρατούς» λέει. Για την παράσταση «Το περίσσιο παιδί» επισημαίνει πως είναι «ένα παραβολικό, τεχνολογικό παραμύθι. Είναι η ιστορία της Αφρικής που είδα με τα μάτια μου». Ως μεγαλύτερος φόβο του, υποστηρίζει ότι «σε προσωπικό επίπεδο, φοβάμαι την αρρώστια, τον θάνατο, των ανθρώπων που αγαπάω» ενώ σε κοινωνικό «το να μη γίνω πάρα πολύ ναζί. Να μην εισχωρήσω στον φασισμό των ανθρώπων της δύσης». Τέλος, αγαπημένη του τηλεοπτική σειρά είναι το Westworld.
Ν. Σκορίνης στο One Channel: Ο κόσμος του 21ου αιώνα είναι θεοπάλαβος Στην εκπομπή One Talk βρέθηκε καλεσμένος το βράδυ της Πέμπτης 5 Δεκεμβρίου το μέλος της Πολιτικής Γραμματείας ΣΥΡΙΖΑ και συγγραφέας, Νίκος Σκορίνης, όπου μίλησε για το νέο του βιβλίο υπό τον τίτλο «Όπου κι αν πας να μη χαθείς» από τις εκδόσεις Λιβάνη. Πρόκειται για ένα συναρπαστικό μυθιστόρημα, το οποίο αφηγείται μια ασίγαστη περιπλάνηση με αρχή τέλος και ξανά αρχή. Από το 1950 μέχρι τις μέρες μας, από τον Ταΰγετο στο Βανκούβερ, στην Αθήνα, στο Ανατολικό Βερολίνο, στην Κούβα, στη Βουδαπέστη, στη Μοζαμβίκη, στην πρωτεύουσα του Κονγκό Κινσάσα και τέλος στο Αιγαίο, ένας ασυμβίβαστος πρωταγωνιστής, μάχεται για τη ζωή τη δική του και των άλλων. Έμπνευση για το βιβλίο του αποτέλεσε η τραγική εικόνα του μικρού Αϊλάν, του προσφυγόπουλου που πνίγηκε στο Αιγαίο και έγινε σύμβολο του κόσμου που μετακινείται κάτω από άθλιες συνθήκες. Φυσικά στη συγγραφή του βιβλίου συνέβαλαν και τα προσωπικά βιώματα και εμπειρίες του συγγραφέα όντας και ο ίδιος παιδί μεταναστών κι έχοντας ζήσει τη σκληρότητα της ξενιτιάς. Για τον κ. Σκορίνη ο κόσμος του 21ου αιώνα είναι ένας κόσμος «θεοπάλαβος», καθώς οι άνθρωποι έχουν την τάση να αλληλοτρώγονται και να αλληλοσκοτώνονται. Μίλησε για τον πόλεμο και την πολεμοφιλία που αποτελεί αρχέγονο χαρακτηριστικό του ανθρώπου και πώς αυτή έχει επηρεάσει τον έως τώρα γνωστό κόσμο και έχει προκαλέσει τον διαχωρισμό των τάξεων και την εξέλιξη αυτών τόσο στο δυτικό κόσμο όσο και στην Άπω Ανατολή. Για τον κ. Σκορίνη η λογοτεχνία και η ιστορία πρέπει να είναι αντικειμενικές και να αναδεικνύουν την αλήθεια. Όταν αυτό δε συμβαίνει «η σιωπή καταντά συνενοχή», δήλωσε χαρακτηριστικά. Όσον αφορά τον τίτλο του νέου του βιβλίου αυτός έχει εμπνευστεί από μια ρήση του Νίτσε σύμφωνα με την οποία «όσοι έχουν στη ζωή ένα γιατί για να ζουν μπορούν να αντέξουν και οποιοδήποτε σχεδόν πώς». Για τον κ Σκορίνη, το γεγονός ότι η ζωή είναι μικρή σημαίνει ότι πρέπει να απολαμβάνουμε όλα τα ωραία που έχει να προσφέρει και παρά τα εμπόδια να δίνουμε μάχες ό,τι και αν συμβεί. Αυτό που εύχεται σε όλους τους ανθρώπους είναι να προοδεύουν και να είναι ευτυχισμένοι. Τέλος, ως μέλος της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ, εξέφρασε την άποψη πως «σήμερα δεν έχουμε τον παραδοσιακό δικομματισμό, αλλά έναν κοινωνικό διπολισμό» και πως «ο σημερινός φιλελευθερισμός δημιουργεί μεγαλύτερες ανισότητες».
Το One πάει σινεμά: Η ταινία της εβδομάδας Ο δημοσιογράφος των εφημερίδων «Το Βήμα» και «Τα Νέα», Γιάννης Ζουμπουλάκης, μας προτείνει την ταινία για αυτή την εβδομάδα.
Σ. Βογιατζάκη στο One Channel: Η μαμά μου είναι η αιτία που ασχολήθηκα με το θέατρο Στην εκπομπή One Talk Weekend και την Αθηναϊδα Νέγκα μιλά η ηθοποιός Σοφία Βογιατζάκη. Αυτό το διάστημα, η ηθοποιός παίζει την «Βέρα» στο σίριαλ «Αστέρια στην άμμο», ενώ θεατρικά, συμμετέχει στην παράσταση «Ζωή μετά χαμηλών πτήσεων» του Αρκά, στο θέατρο «Ριάλτο». Για το χαρακτηριστικό της γέλιο απαντά πως «πάντα έτσι ήταν. Κάποιοι εκνευρίζονται, σε κάποιους φτιάχνει την διάθεση. Εξαρτάται σε τι διάθεση θα πετύχεις τον περίγυρο». Η ηθοποιός δεν φοβάται να πει την ηλικία της. «Είμαι 48 στα 49. Γιατί να το κρύψω; Η διάθεσή μου όμως είναι στα 17» λέει. Στην ερώτηση πώς της φαίνεται που υπάρχουν ευτραφή μοντέλα και κάνουν καριέρα, είναι ξεκάθαρη. «Είναι ωραίο, φυσιολογικό και ανθρώπινο. Προσωπικά ποτέ δε στέκομαι στην εξωτερική εμφάνιση, αλλά στο καθαρό βλέμμα και στο να έχει κάτι να μου πει ο άνθρωπος που είναι απέναντι. Και να έχει μια συνέπεια μεταξύ αυτού που λέει και κάνει. Για μένα αυτός θα είναι ο πιο γοητευτικός άνθρωπος του πλανήτη. Είτε είναι 500 είτε 45 κιλά» εξηγεί. Υπογραμμίζει πώς δεν την ενδιαφέρει ο γάμος. «Ποτέ δεν ήθελα, ποτέ δεν με ενδιέφερε αυτή η διαδικασία. Δε μπορώ πολύ τη συμβίωση και τη συγκατοίκηση» αναφέρει. Σχετικά με την ενασχόλησή της με την υποκριτική, ευχαριστεί την μητέρα της. «Η μαμά μου είναι η αιτία που ασχολήθηκα με το θέατρο. Με πήγαινε από πέντε χρόνων κάθε σαββατοκύριακο στο θέατρο. Της άρεσε πολύ. Κι εγώ της είμαι πολύ ευγνώμων. Γιατί ότι άλλο και να έκανα στη ζωή μου δεν θα ήμουν χαρούμενη» επισημαίνει. Ακόμα, για το γεγονός ότι πριν την υποκριτική ασχολούνταν με το χορό, λέει πως «ήμουν ντροπαλό παιδί. Με το χορό ένιωθα ωραία γιατί μπορούσα να μεταδώσω το συναίσθημα μου με το χορό. Μ’ αρέσει ο χορός ακόμα. Συγκινούμαι πολλές φορές όταν βλέπω χορευτές. Ακόμα έχω κάποιες συστολές, ωστόσο δεν φαίνονται. Τις κρύβω».
Ο κωμικός Λάμπρος Φισφής αποκαλύπτεται στο One Channel Στην εκπομπή One Talk Weekend και την Αθηναϊδα Νέγκα μιλά ο κωμικός Λάμπρος Φισφής. Κάθε Κυριακή, ο κωμικός παίζει στην παράσταση «Να το φως», στο Premise Comedy Club. «Μιλάω με τον κόσμο στην παράσταση. Μπορώ υπεύθυνα πω ότι κανένας δεν θα στεναχωρηθεί ή θα πληγωθεί. Το θέμα είναι να ρωτάς τον κόσμο πράγματα που σε ενδιαφέρουν πράγματι» λέει. Ως βασικό του συναίσθημα χαρακτηρίζει τον εκνευρισμό. «Μπορώ να εκνευριστώ με το οτιδήποτε. Σήμερα για παράδειγμα μου έφεραν μπιφτέκια και μου τα είχαν κόψει στη μέση. Εκνευρίστηκα και η γυναίκα μου με λέει περίεργο» αναφέρει. «Η ζωή είναι μοιρασμένη στην οικογένεια και τη δουλειά. Η δουλειά ίσως είναι που με κρατάει σε νεανική φάση. Δουλεύω βράδυ, πίνω κανέναν πότο μετά, κάνω περιοδείες» επισημαίνει. Ακόμα, λέει πως του λείπει ο ύπνος, ενώ εξηγεί το φόβο του να γίνει… η μάνα του. «Στην ανατροφή των παιδιών υπάρχουν πράγματα που σου έχει φυτέψει η Ελληνίδα μάνα και ενώ τα κοροϊδεύεις μια ζωή τα λες» εξηγεί. Ταυτόχρονα λέει πως η κωμωδία έχει πολλά παρακλάδια όπως «σειρά στην τηλεόραση, σκετς, ταινία στον κινηματογράφο, stand up comedy». Για το πώς είναι η ζωή του απαντά πως «μια χαρά είναι ζωή μου. Δεν έχω κάποιο παράπονο. Να ήμουν πιο υγιής ή να μπορώ να κοιμάμαι τέσσερις ώρες και να μαι οκ θα ήταν το ιδανικό». Τέλος σημειώνει πως «είμαι ένα παιδί χαμηλών τόνων, όπως οι περισσότεροι που κάνουν stand up comedy. Η κωμωδία στην αρχή ξεκινάει ως μια άμυνα».
Η 6η «Γιορτή πορτοκαλιού, μανταρινιού, ακτινιδίου και ελιάς» της Άρτας Ένα φεστιβάλ γαστρονομίας λαμβάνει χώρα το Σαββατοκύριακο (30-11/1/1-12) στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Η 6η «Γιορτή πορτοκαλιού, μανταρινιού, ακτινιδίου και ελιάς» της Άρτας είναι γεγονός. Οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να γευτούν μια σειρά από πλούσια εδέσματα. Ο Δήμαρχος Αρταίων, Χρήστος Τσιρογιάννης, με αφορμή την εκδήλωση, μίλησε στην εκπομπή One Direct Weekend. «Πρόκειται για τα προϊόντα που παράγονται κατά κόρον στην Άρτα. Είναι ένα φεστιβάλ γαστρονομίας. Το πραγματοποιούμε στο Αεροδρόμιο ‘’Ελευθέριος Βενιζέλος’’ για να γευτούν οι επισκέπτες και οι ταξιδιώτες τα προϊόντα μας. Αυτά τα προϊόντα προσπαθούμε να τα αξιοποιήσουμε. Σε συνδυασμό με τα πολιτιστικά μνημεία και τις ομορφιές που έχει ο τόπος μας, θέλουμε να δώσουμε μια άλλη αναπτυξιακή ώθηση στον δήμο μας» σημειώνει ο δήμαρχος.
O διευθυντής προγράμματος του Μελωδία FM στο One Channel: Η νύχτα επιβάλλει ονόματα Στο πλατό της εκπομπής Citizen One βρέθηκε καλεσμένος το βράδυ της Παρασκευής 29 Νοεμβρίου ο διευθυντής προγράμματος του ραδιοφωνικού σταθμού Μελωδία FM, Δημήτρης Βραχνός, όπου μίλησε για τον κόσμο της μουσικής μέσα από τα δικά του μάτια. Εξήγησε τον τρόπο με τον οποίο γεννιέται ένα σουξέ υποστηρίζοντας πως δεν είναι απαραίτητο το ραδιόφωνο να επιβάλει ένα τραγούδι. Αντιθέτως, ένα επιτυχημένο τραγούδι γεννιέται τη νύχτα σε μια μουσική σκηνή. Αν και εφόσον ο κόσμος δείξει την προτίμησή του σε αυτό, τότε και το ραδιόφωνο θα προσπαθήσει να το αναδείξει. Ο ίδιος προτιμά και θεωρεί υποχρέωσή του να διατηρεί μια απόσταση από τα τραγούδια που παίζονται στο σταθμό του. Αυτό που κάνει, είναι να επιβεβαιώνει ότι ταιριάζει με το ρεπερτόριο του σταθμού και με το κατά πόσο μπορεί να υποστηριχθεί ανάμεσα στα υπόλοιπα τραγούδια. «Η νύχτα επιβάλλει ονόματα», είπε χαρακτηριστικά. Στη συνέχεια μίλησε για την πορεία του ελληνικού τραγουδιού από τη μεταπολίτευση έως και σήμερα και για τα είδη της μουσικής που βρέθηκαν στη μαζική προτίμηση του κοινού ανά τα χρόνια. Σύμφωνα με τον κ. Βραχνό, κατά τη μεταπολίτευση «υπήρχε η ανάγκη του κόσμου να ταυτιστεί με ένα ρεπερτόριο πολιτικό που του δίνει ταυτότητα. Μετά η ανάγκη για ταυτότητα αλλάζει». Από τη δεκαετία του ’80, το μουσικόφιλο κοινό επιλέγει ροκ ήχους που έρχονται κυρίως από τη Δύση, αλλά και από την ελληνική μουσική σκηνή. Την ίδια στιγμή κάνει την εμφάνισή του και το έντεχνο. Ωστόσο, στα χρόνια της κρίσης αν και έχουν γίνει απόπειρες σύνθεσης πολιτικού τραγουδιού, περισσότερο στη χιπ χοπ σκηνή, κανένα δεν έχει ξεχωρίσει ούτε έχει αποτυπώσει τις συνθήκες και τα συναισθήματα του ελληνικού λαού. «Το καλό πολιτικό τραγούδι θα προκύψει αφού μεταβολίσουμε όλο αυτό που έχει συμβεί», υποστήριξε ο κ. Βραχνός και πρόσθεσε πως «χρειάζεται χρόνος να το χωνέψουμε και μετά να δημιουργήσουμε κάτι καλλιτεχνικά ενδιαφέρον, διαφορετικά θα έχουν όλα οργή».
Ο Άρης Σφακιανάκης μιλάει για το νέο του βιβλίο «Η σκιά του κυβερνήτη» στο One Channel Καλεσμένος στην εκπομπή Citizen One βρέθηκε το βράδυ της Παρασκευής 29 Νοεμβρίου ο συγγραφέας Άρης Σφακιανάκης, όπου μίλησε για το νέο του βιβλίο με τίτλο «Η σκιά του κυβερνήτη». Πρόκειται για μια πραγματεία στην ελληνική επανάσταση και πιο συγκεκριμένα στο πρόσωπο του Ιωάννη Καποδίστρια, όπου μέσα από τη δική του αφήγηση εξιστορούνται τα πιο σημαντικά γεγονότα αλλά και οι προσωπικές στιγμές του πρώτου Κυβερνήτη της Ελλάδας μέχρι και τη δολοφονία του. Ο λόγος που επέλεξε το συγκεκριμένο θέμα σχετίζεται με ένα τυχαίο περιστατικό, με τη διαμονή του στην οδό Κασομούλη και την περιέργειά του ως προς το πρόσωπο του Έλληνα αγωνιστή. Για τον Ιωάννη Καποδίστρια ανέφερε χαρακτηριστικά: «Είναι ο ακρογωνιαίος λίθος και τα βαριά θεμέλια ενός νέου ελληνικού κράτους που θα στηνόταν σωστά». Στη συνέχεια μίλησε για τα αίτια της απαρχής της συγγραφικής του πορείας, τα οποία στρέφονται γύρω από έναν νεανικό έρωτα. Μάλιστα το τρίτο του βιβλίο είναι γραμμένο για εκείνην. Χαρακτηριστικό του ύφους του και των θεμάτων με τα οποία καταπιάνεται στα έργα του είναι ο έρωτας και η σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων. Μίλησε για την εκρηκτική σχέση, αλλά και την ιδιαίτερη αγάπη που έχει προς τις γυναίκες και για την κόρη του. «Οι γυναίκες είναι σύνθετα πλάσματα, είναι πιο περίπλοκες και πιο αδυσώπητες», δήλωσε σχετικά. Εξήγησε τον τρόπο με τον οποίο ανακαλύπτει τις ιδέες του και πώς γενικά διαχειρίζεται την τέχνη του. Πέρα όμως από συγγραφέας, ο κ. Σφακιανάκης επαγγέλλεται παράλληλα και ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας. Επομένως, μίλησε για το επάγγελμά του, αλλά και για τα στραβά και τα παράξενα που έχει συναντήσει στα χρόνια της επαγγελματικής του σταδιοδρομίας.
Ο συγγραφέας Ισίδωρος Ζουργός εξομολογείται στο One Channel Το νέο του βιβλίο υπό τον τίτλο «Οι ρετσίνες του βασιλιά» παρουσίασε στην εκπομπή Citizen One το βράδυ της Παρασκευής 29 Νοεμβρίου ο συγγραφέας Ισίδωρος Ζουργός. Μίλησε επίσης για τα παιδικά του χρόνια στη Θεσσαλονίκη, την απόφασή του να ασχοληθεί με τη διδασκαλία και φυσικά με τη συγγραφή. Γέννημα θρέμμα Θεσσαλονικιός, ο κ. Ζουργός εξήγησε για ποιο λόγο οι εκ Θεσσαλονίκης καταγόμενοι αισθάνονται μία περίσσια αγάπη για τον τόπο τους, κάτι που μάλλον οφείλεται στο ότι η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη «που μπορείς να την ελέγχεις νοητικά και συναισθηματικά». Τα παιδικά του χρόνια τα έζησε εκεί, με γονείς λαϊκούς, η οποία όμως λαϊκότητά τους είχε πολλά στοιχεία αστισμού. Η ευγένεια και ο καθωσπρεπισμός αποτελούσαν επιβεβλημένες και αδιαπραγμάτευτες συμπεριφορές για τον ίδιο και την οικογένειά του, της οποίας όνειρο ήταν ο αστισμός κι ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά της. Δεδομένου ότι η επαφή με την τηλεόραση δεν ήταν ένα συνηθισμένο φαινόμενο για εκείνη την εποχή, το βιβλίο αποτέλεσε για το παιδί - Ισίδωρο, «μπαλκόνι στον κόσμο». Κάπως έτσι μάλλον ξεκίνησε και η αγάπη του για τη συγγραφή, αφού η έλλειψη της εικόνας πυροδοτεί τη φαντασία. Μίλησε ακόμα για την ιδιότητά του ως δάσκαλος, την οποία απέκτησε λόγω ενός λάθους στα σχολικά του χρόνια. Έχοντας επιλέξει μια θετική κατεύθυνση, αλλά διατηρώντας μια αγάπη στα θεωρητικά μαθήματα, επέλεξε την Παιδαγωγική Σχολή, αφού ήταν η μόνη του θεωρητική επιλογή από την κατεύθυνση που είχε ήδη πάρει. «Μια διαφυγή από τον εφιάλτη των θετικών επιστημών», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε. Περιέγραψε την πρώτη του μέρα στην τάξη ως δάσκαλος, το ρόλο του παιδαγωγού απέναντι στον μαθητή και τα στοιχεία που διαχωρίζουν έναν καλό καθηγητή από τους υπόλοιπους, αλλά και τις διαφορές που διακρίνει στα παιδιά του ’90 με τα παιδιά του σήμερα μέσα από τη χρήση του διαδικτύου. Το νέο του βιβλίο του με τον τίτλο «Οι ρετσίνες του βασιλιά» πραγματεύεται με λίγα λόγια το γήρας, τη μοναξιά αλλά και την Ελλάδα των τελευταίων 70 χρόνων. Είναι μια αναφορά στο βασιλιά Ληρ (του Ουίλιαμ Σαίξπηρ) και ενώ αποτυπώνει μια ζοφερή ματιά στο γήρας, την ίδια στιγμή φιλοδοξεί να ανοίξει παράθυρα πλάκας και χιούμορ, τα οποία βέβαια όσο προχωράει η πλοκή κλείνουν. Μίλησε ακόμα για τα προηγούμενα βιβλία του και τους αγαπημένους του ήρωες και τις απαιτήσεις που χρειάζονται για να είναι αποδοτικός στο γράψιμό του.
Ο ηθοποιός Θ. Τσαλταμπάσης αποκαλύπτεται στο One Talk Στην εκπομπή One Talk και τον Δημήτρη Μανιάτη μιλά ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Θανάσης Τσαλταμπάσης. Ο γνωστός ηθοποιός αναφέρεται στις τρέχουσες επαγγελματικές του υποχρεώσεις ενώ αποκαλύπτει τη τον οδήγησε να ασχοληθεί με το θέατρο. «Έπαιξα τη ζωή του Τσάρλι Τσάπλιν στο θέατρο ‘’Ακροπόλ’’ και είναι κάτι που θα κουβαλάω για πάντα. Εννοώ και αυτό που μου βγήκε στη σκηνή αλλά και η έρευνα που έκανα για τη ζωή του. Ήταν η πρώτη φορά που έπαιξα κάποιο υπαρκτό πρόσωπο. Είναι μια παράσταση που μου έδωσε πάρα πολλά. Βγήκα κερδισμένος. Μπήκα στο τριπάκι να μάθω για τα ξεκίνημα του κινηματογράφου, τον βωβό κινηματογράφο» σημειώνει για την παράσταση που έπαιξε και όσα αποκόμισε από αυτή. Αναφέρεται στην κωμωδία, λέγοντας πώς «είναι πολύ δύσκολο είδος και έχει πίσω πολύ αίμα και ιδρώτα. Όμως η κωμωδία οφείλει να μη φαίνεται ο ιδρώτας και ο κόπος αυτός». Ακόμα, ο ηθοποιός αναφέρεται στον «Τσάρλι», την ταινία που πρωταγωνιστεί και σκηνοθετεί και η οποία θα βγει στους κινηματογράφους στις 12 Δεκεμβρίου. Πρόκειται για την πρώτη βωβή έγχρωμη ταινία. Η ταινία περικλείει «ένα κράμα των ηθοποιών με τους οποίους έχω μεγαλώσει, εννοώ του βωβού κινηματογράφου. Οι οποίοι μη έχοντας το λόγο, η έκφραση τους ήταν η εικόνα τους. Δηλαδή το σώμα και το πρόσωπό τους. Είχα μια νοσταλγία και μια ζήλια για αυτή την εποχή. Ένιωθα ότι αυτή η αγνότητα που φαινόταν να έχει η εποχή αυτή, χωρίς βέβαια να ξέρω αν υπήρχε αγνότητα πράγματι, και ο αυθορμητισμός των καλλιτεχνών δεν υπάρχουν πια. Θέλω να εμπνεύσω τους συνανθρώπους μου ότι μπορούν να το ζήσουν και αυτοί». «Η υπόθεση είναι στο τώρα χρονικά. Κλείνει το μάτι στον θεατή ότι μπορεί να είναι πάντα και παντού. Ο χωροχρόνος, η Αθήνα και το σήμερα, είναι απλά αφορμή» προσθέτει. Σχετικά με τις θεατρικές του υποχρεώσεις, αυτό το διάστημα παίζει στο θέατρο ΝΕΟΣ Ακάδημος μαζί με την Τάνια Τσανακλίδου, την παράσταση «Χάρολντ και Μοντ». «Κάτι συμβαίνει με τη χημεία μας με την Τάνια. Είναι μια εκρηκτική καλλιτέχνιδα. Δεν είναι τυχαία η θέση που έχει στις καρδίες μας. Ζει και αναπνέει γι’ αυτή τη δουλειά. Είναι έντονος χαρακτήρας, πληθωρικός. Αλλά λατρεύω να είμαι μαζί της» επισημαίνει. Η πορεία του ίδιου προς το θέατρο και την υποκριτική έμοιζε προδιαγεγραμμένη. «Εννιά χρονών έπαιξα σε μια παράσταση στη γειτονιά μου, η οποία είχε απήχηση και κάναμε διάφορες παραστάσεις. Με ζήτησαν από το Κρατικό Θέατρο της Βορείου Ελλάδος, αλλά οι γονείς μου, μου το είπαν μετά τα 18. Ευτυχώς, γιατί το διάλεξα μόνος μου. Το αποζητούσα. Πήγα σε σχολή αλλά δεν την τελείωσα γιατί άρχισα να δουλεύω» εξηγεί. Παρόλα αυτά σημειώνει τη ανάγκη να «πηγαίνουν οι ηθοποιοί σε σχολές για να παίρνουν βάσεις. Και φυσικά χρειάζεται να μελετάς μόνος σου. Προσωπικά μελετάω συχνά. Το κάνω γιατί μου αρέσει. Δεν υπάρχει ορίζοντας σε αυτό. Έχει πολύ ενδιαφέρον». Θυμάται ότι 15χρονών έπαιξε με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και περιγράφει τη σημασία του θεάτρου στη ζωή του. «Ήμουν ντροπαλό παιδί και πάνω στη σκηνή ένιωσα μια απίστευτη δύναμη. Και αυτό ίσως ήταν που με έκανε να θέλω να γίνω ηθοποιός» τονίζει. Τέλος υπογραμμίζει ότι του αρέσει η σκηνοθεσία. «Έχει μαγεία να δημιουργείς τον κόσμο και τις συνθήκες. Η σκηνοθεσία με ιντριγκάρει πάρα πολύ» καταλήγει.
Διεθνές Συνέδριο για το Έγκλημα της Γενοκτονίας Η 9η Δεκεμβρίου έχει ορισθεί από τον ΟΗΕ ως «Διεθνής Ημέρα Μνήμης και Αξιοπρέπειας για τα Θύματα του Εγκλήματος της Γενοκτονίας και της Πρόληψης αυτού του Εγκλήματος». Το τριήμερο 6-8 Δεκεμβρίου διεξάγεται στην Αθήνα το «Διεθνές Συνέδριο για το Έγκλημα της Γενοκτονίας», με πρωτοβουλία της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδας και στήριξη μιας σειράς φορέων, όπως η Βουλή των Ελλήνων, η ΚΕΔΕ και Πόντιοι στην καταγωγή επιχειρηματίες. Οι στόχοι και το πρόγραμμα του «Διεθνούς Συνεδρίου για το Έγκλημα της Γενοκτονίας», που θα διεξαχθεί στο Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, παρουσιάστηκαν σε συνέντευξη Τύπου στην ΕΣΗΕΑ.