Μια σπουδαία εκδήλωση στα Ιωάννινα με τη σφραγίδα των εφημερίδων «Βήμα» και «ΝΕΑ»

Με πολιτικές τοποθετήσεις διάνθισαν τις ομιλίες τους, οι οποίες ήταν αφιερωμένες στην πνευματική ζωή των Ιωαννίνων και την κληρονομιά των μεγάλων σχολών των πόλης, ο Πρόεδρος της Βουλής Κώστας Τασούλας και ο πρώην υπουργός Αλέκος Παπαδόπουλος. Ο πρώτος ανέφερε μια φράση του Κωνσταντίνου Καραμανλή: «Το Σύνταγμα είναι ο σκελετός της Πολιτείας. Τα κόμματα, ο λαός και ο Τύπος είναι η σάρκα και το αίμα της. Αν αυτά τα στοιχεία δεν είναι σφριγηλά και υγιή κανένα Σύνταγμα με τις λέξεις του δεν μπορεί να βοηθήσει τη χώρα να πάει μπροστά». Ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε στους εορτασμούς για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821 και επισήμανε ότι δεν πρέπει να χαθεί αυτή «η μοναδική ευκαιρία αναστοχασμού της κατάστασης μας για την εθνική επιβίωση που δεν είναι δεδομένη». Ο πρώην υπουργός, χαρακτήρισε την επέτειο μεγάλο πολιτικό γεγονός το οποίο δεν πρέπει να γίνει «ανορθολογικό καταφύγιο της απελπισίας» αλλά ένα «νέο κεφάλαιο ρήξεων με όσα εξεμέτρησαν το ζην ώστε να θωρακιστεί η χώρα με άλλης ποιότητας αξίες». Οι παραπάνω σκέψεις διατυπώθηκαν στη μεγάλη εκδήλωση που διοργάνωσαν «Το Βήμα», «ΤΑ ΝΕΑ», τα ηλεκτρονικά μέσα in.gr, tovima.gr, tanea.gr και ο τηλεοπτικός σταθμός ONE Channel στην πόλη των Ιωαννίνων, με θέμα: «Οι Μεγάλες Σχολές των Ιωαννίνων – Ο προεπαναστατικός διαφωτισμός και ο Ηπειρωτικός Ευεργετισμός». Στην εκδήλωση συμμετείχαν περισσότεροι από 700 πολίτες στην κατάμεστη αίθουσα του πνευματικού κέντρου του Δήμου και από τους εξέχοντες ομιλητές παρουσιάστηκε το ιστορικό πλαίσιο και η προσφορά των μεγάλων ευεργετών και των σχολών που ίδρυσαν στην περιοχή διατηρώντας ζωντανή την ελληνική Παιδεία στα χρόνια της Τουρκοκρατίας. «Σήμερα μια ιστορική εφημερίδα της χώρας που σύντομα θα κλείσει τα 100 χρόνια ζωής διάλεξε ως πρώτο σταθμό ενός ενδιαφέροντος αφιερωματικού οδοιπορικού ανά την Ελλάδα τον τόπο μας», δήλωσε χαρακτηριστικά στην ομιλία του ο πρόεδρος της Βουλής κ. Κωνσταντίνος Τασούλας. «Το Βήμα» που κυκλοφόρησε το 1922 ως «Ελεύθερο Βήμα», από τον Δημήτρη Λαμπράκη, με την προτροπή του Ελευθέριου Βενιζέλου και τη χρηματική συνδρομή του Προδρόμου Μποδοσάκη, έζησε πρόσφατα μια μεγάλη περιπέτεια στην οποία αναφέρθηκε ο διευθυντής της εφημερίδας Αντώνης Καρακούσης, επισημαίνοντας ότι «Το Βήμα» όπως και «Τα Νέα» κατάφεραν να σταθούν στα πόδια τους και να ξαναπιάσουν το νήμα της Ιστορίας. Μάλιστα αυτή την Κυριακή θα κυκλοφορήσει μαζί με «Το Βήμα» η φωτογραφική επανατύπωση της έκδοσης του 1930 «Τα Γιάννενα κι η Νεοελληνική Αναγέννηση (1648-1820)» του Φάνη Μιχαλόπουλου. Στην εκδήλωση μίλησε ο Δήμαρχος Ιωαννίνων, κ. Μωυσή Ελισάφ, ο οποίος αναφέρθηκε στην ιστορία της περιοχής των Ιωαννίνων και την άνθηση των μεγάλων Σχολών. Επίσης μίλησαν ο πρώην υπουργός κ. Αλέκος Παπαδόπουλος, ο καθηγητής και πρώην πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, κ. Γεώργιος Δ. Καψάλης, και η Προϊσταμένη Διεύθυνσης της Ζωσιμαίας Δημόσιας Κεντρικής Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ιωαννίνων κυρία Βάγια Οικονομίδου.

Ν. Σκορίνης στο One Channel: Ο κόσμος του 21ου αιώνα είναι θεοπάλαβος Στην εκπομπή One Talk βρέθηκε καλεσμένος το βράδυ της Πέμπτης 5 Δεκεμβρίου το μέλος της Πολιτικής Γραμματείας ΣΥΡΙΖΑ και συγγραφέας, Νίκος Σκορίνης, όπου μίλησε για το νέο του βιβλίο υπό τον τίτλο «Όπου κι αν πας να μη χαθείς» από τις εκδόσεις Λιβάνη. Πρόκειται για ένα συναρπαστικό μυθιστόρημα, το οποίο αφηγείται μια ασίγαστη περιπλάνηση με αρχή τέλος και ξανά αρχή. Από το 1950 μέχρι τις μέρες μας, από τον Ταΰγετο στο Βανκούβερ, στην Αθήνα, στο Ανατολικό Βερολίνο, στην Κούβα, στη Βουδαπέστη, στη Μοζαμβίκη, στην πρωτεύουσα του Κονγκό Κινσάσα και τέλος στο Αιγαίο, ένας ασυμβίβαστος πρωταγωνιστής, μάχεται για τη ζωή τη δική του και των άλλων. Έμπνευση για το βιβλίο του αποτέλεσε η τραγική εικόνα του μικρού Αϊλάν, του προσφυγόπουλου που πνίγηκε στο Αιγαίο και έγινε σύμβολο του κόσμου που μετακινείται κάτω από άθλιες συνθήκες. Φυσικά στη συγγραφή του βιβλίου συνέβαλαν και τα προσωπικά βιώματα και εμπειρίες του συγγραφέα όντας και ο ίδιος παιδί μεταναστών κι έχοντας ζήσει τη σκληρότητα της ξενιτιάς. Για τον κ. Σκορίνη ο κόσμος του 21ου αιώνα είναι ένας κόσμος «θεοπάλαβος», καθώς οι άνθρωποι έχουν την τάση να αλληλοτρώγονται και να αλληλοσκοτώνονται. Μίλησε για τον πόλεμο και την πολεμοφιλία που αποτελεί αρχέγονο χαρακτηριστικό του ανθρώπου και πώς αυτή έχει επηρεάσει τον έως τώρα γνωστό κόσμο και έχει προκαλέσει τον διαχωρισμό των τάξεων και την εξέλιξη αυτών τόσο στο δυτικό κόσμο όσο και στην Άπω Ανατολή. Για τον κ. Σκορίνη η λογοτεχνία και η ιστορία πρέπει να είναι αντικειμενικές και να αναδεικνύουν την αλήθεια. Όταν αυτό δε συμβαίνει «η σιωπή καταντά συνενοχή», δήλωσε χαρακτηριστικά. Όσον αφορά τον τίτλο του νέου του βιβλίου αυτός έχει εμπνευστεί από μια ρήση του Νίτσε σύμφωνα με την οποία «όσοι έχουν στη ζωή ένα γιατί για να ζουν μπορούν να αντέξουν και οποιοδήποτε σχεδόν πώς». Για τον κ Σκορίνη, το γεγονός ότι η ζωή είναι μικρή σημαίνει ότι πρέπει να απολαμβάνουμε όλα τα ωραία που έχει να προσφέρει και παρά τα εμπόδια να δίνουμε μάχες ό,τι και αν συμβεί. Αυτό που εύχεται σε όλους τους ανθρώπους είναι να προοδεύουν και να είναι ευτυχισμένοι. Τέλος, ως μέλος της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ, εξέφρασε την άποψη πως «σήμερα δεν έχουμε τον παραδοσιακό δικομματισμό, αλλά έναν κοινωνικό διπολισμό» και πως «ο σημερινός φιλελευθερισμός δημιουργεί μεγαλύτερες ανισότητες».
Το One πάει σινεμά: Η ταινία της εβδομάδας Ο δημοσιογράφος των εφημερίδων «Το Βήμα» και «Τα Νέα», Γιάννης Ζουμπουλάκης, μας προτείνει την ταινία για αυτή την εβδομάδα.
Σ. Βογιατζάκη στο One Channel: Η μαμά μου είναι η αιτία που ασχολήθηκα με το θέατρο Στην εκπομπή One Talk Weekend και την Αθηναϊδα Νέγκα μιλά η ηθοποιός Σοφία Βογιατζάκη. Αυτό το διάστημα, η ηθοποιός παίζει την «Βέρα» στο σίριαλ «Αστέρια στην άμμο», ενώ θεατρικά, συμμετέχει στην παράσταση «Ζωή μετά χαμηλών πτήσεων» του Αρκά, στο θέατρο «Ριάλτο». Για το χαρακτηριστικό της γέλιο απαντά πως «πάντα έτσι ήταν. Κάποιοι εκνευρίζονται, σε κάποιους φτιάχνει την διάθεση. Εξαρτάται σε τι διάθεση θα πετύχεις τον περίγυρο». Η ηθοποιός δεν φοβάται να πει την ηλικία της. «Είμαι 48 στα 49. Γιατί να το κρύψω; Η διάθεσή μου όμως είναι στα 17» λέει. Στην ερώτηση πώς της φαίνεται που υπάρχουν ευτραφή μοντέλα και κάνουν καριέρα, είναι ξεκάθαρη. «Είναι ωραίο, φυσιολογικό και ανθρώπινο. Προσωπικά ποτέ δε στέκομαι στην εξωτερική εμφάνιση, αλλά στο καθαρό βλέμμα και στο να έχει κάτι να μου πει ο άνθρωπος που είναι απέναντι. Και να έχει μια συνέπεια μεταξύ αυτού που λέει και κάνει. Για μένα αυτός θα είναι ο πιο γοητευτικός άνθρωπος του πλανήτη. Είτε είναι 500 είτε 45 κιλά» εξηγεί. Υπογραμμίζει πώς δεν την ενδιαφέρει ο γάμος. «Ποτέ δεν ήθελα, ποτέ δεν με ενδιέφερε αυτή η διαδικασία. Δε μπορώ πολύ τη συμβίωση και τη συγκατοίκηση» αναφέρει. Σχετικά με την ενασχόλησή της με την υποκριτική, ευχαριστεί την μητέρα της. «Η μαμά μου είναι η αιτία που ασχολήθηκα με το θέατρο. Με πήγαινε από πέντε χρόνων κάθε σαββατοκύριακο στο θέατρο. Της άρεσε πολύ. Κι εγώ της είμαι πολύ ευγνώμων. Γιατί ότι άλλο και να έκανα στη ζωή μου δεν θα ήμουν χαρούμενη» επισημαίνει. Ακόμα, για το γεγονός ότι πριν την υποκριτική ασχολούνταν με το χορό, λέει πως «ήμουν ντροπαλό παιδί. Με το χορό ένιωθα ωραία γιατί μπορούσα να μεταδώσω το συναίσθημα μου με το χορό. Μ’ αρέσει ο χορός ακόμα. Συγκινούμαι πολλές φορές όταν βλέπω χορευτές. Ακόμα έχω κάποιες συστολές, ωστόσο δεν φαίνονται. Τις κρύβω».
Ο κωμικός Λάμπρος Φισφής αποκαλύπτεται στο One Channel Στην εκπομπή One Talk Weekend και την Αθηναϊδα Νέγκα μιλά ο κωμικός Λάμπρος Φισφής. Κάθε Κυριακή, ο κωμικός παίζει στην παράσταση «Να το φως», στο Premise Comedy Club. «Μιλάω με τον κόσμο στην παράσταση. Μπορώ υπεύθυνα πω ότι κανένας δεν θα στεναχωρηθεί ή θα πληγωθεί. Το θέμα είναι να ρωτάς τον κόσμο πράγματα που σε ενδιαφέρουν πράγματι» λέει. Ως βασικό του συναίσθημα χαρακτηρίζει τον εκνευρισμό. «Μπορώ να εκνευριστώ με το οτιδήποτε. Σήμερα για παράδειγμα μου έφεραν μπιφτέκια και μου τα είχαν κόψει στη μέση. Εκνευρίστηκα και η γυναίκα μου με λέει περίεργο» αναφέρει. «Η ζωή είναι μοιρασμένη στην οικογένεια και τη δουλειά. Η δουλειά ίσως είναι που με κρατάει σε νεανική φάση. Δουλεύω βράδυ, πίνω κανέναν πότο μετά, κάνω περιοδείες» επισημαίνει. Ακόμα, λέει πως του λείπει ο ύπνος, ενώ εξηγεί το φόβο του να γίνει… η μάνα του. «Στην ανατροφή των παιδιών υπάρχουν πράγματα που σου έχει φυτέψει η Ελληνίδα μάνα και ενώ τα κοροϊδεύεις μια ζωή τα λες» εξηγεί. Ταυτόχρονα λέει πως η κωμωδία έχει πολλά παρακλάδια όπως «σειρά στην τηλεόραση, σκετς, ταινία στον κινηματογράφο, stand up comedy». Για το πώς είναι η ζωή του απαντά πως «μια χαρά είναι ζωή μου. Δεν έχω κάποιο παράπονο. Να ήμουν πιο υγιής ή να μπορώ να κοιμάμαι τέσσερις ώρες και να μαι οκ θα ήταν το ιδανικό». Τέλος σημειώνει πως «είμαι ένα παιδί χαμηλών τόνων, όπως οι περισσότεροι που κάνουν stand up comedy. Η κωμωδία στην αρχή ξεκινάει ως μια άμυνα».
Η 6η «Γιορτή πορτοκαλιού, μανταρινιού, ακτινιδίου και ελιάς» της Άρτας Ένα φεστιβάλ γαστρονομίας λαμβάνει χώρα το Σαββατοκύριακο (30-11/1/1-12) στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Η 6η «Γιορτή πορτοκαλιού, μανταρινιού, ακτινιδίου και ελιάς» της Άρτας είναι γεγονός. Οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να γευτούν μια σειρά από πλούσια εδέσματα. Ο Δήμαρχος Αρταίων, Χρήστος Τσιρογιάννης, με αφορμή την εκδήλωση, μίλησε στην εκπομπή One Direct Weekend. «Πρόκειται για τα προϊόντα που παράγονται κατά κόρον στην Άρτα. Είναι ένα φεστιβάλ γαστρονομίας. Το πραγματοποιούμε στο Αεροδρόμιο ‘’Ελευθέριος Βενιζέλος’’ για να γευτούν οι επισκέπτες και οι ταξιδιώτες τα προϊόντα μας. Αυτά τα προϊόντα προσπαθούμε να τα αξιοποιήσουμε. Σε συνδυασμό με τα πολιτιστικά μνημεία και τις ομορφιές που έχει ο τόπος μας, θέλουμε να δώσουμε μια άλλη αναπτυξιακή ώθηση στον δήμο μας» σημειώνει ο δήμαρχος.
O διευθυντής προγράμματος του Μελωδία FM στο One Channel: Η νύχτα επιβάλλει ονόματα Στο πλατό της εκπομπής Citizen One βρέθηκε καλεσμένος το βράδυ της Παρασκευής 29 Νοεμβρίου ο διευθυντής προγράμματος του ραδιοφωνικού σταθμού Μελωδία FM, Δημήτρης Βραχνός, όπου μίλησε για τον κόσμο της μουσικής μέσα από τα δικά του μάτια. Εξήγησε τον τρόπο με τον οποίο γεννιέται ένα σουξέ υποστηρίζοντας πως δεν είναι απαραίτητο το ραδιόφωνο να επιβάλει ένα τραγούδι. Αντιθέτως, ένα επιτυχημένο τραγούδι γεννιέται τη νύχτα σε μια μουσική σκηνή. Αν και εφόσον ο κόσμος δείξει την προτίμησή του σε αυτό, τότε και το ραδιόφωνο θα προσπαθήσει να το αναδείξει. Ο ίδιος προτιμά και θεωρεί υποχρέωσή του να διατηρεί μια απόσταση από τα τραγούδια που παίζονται στο σταθμό του. Αυτό που κάνει, είναι να επιβεβαιώνει ότι ταιριάζει με το ρεπερτόριο του σταθμού και με το κατά πόσο μπορεί να υποστηριχθεί ανάμεσα στα υπόλοιπα τραγούδια. «Η νύχτα επιβάλλει ονόματα», είπε χαρακτηριστικά. Στη συνέχεια μίλησε για την πορεία του ελληνικού τραγουδιού από τη μεταπολίτευση έως και σήμερα και για τα είδη της μουσικής που βρέθηκαν στη μαζική προτίμηση του κοινού ανά τα χρόνια. Σύμφωνα με τον κ. Βραχνό, κατά τη μεταπολίτευση «υπήρχε η ανάγκη του κόσμου να ταυτιστεί με ένα ρεπερτόριο πολιτικό που του δίνει ταυτότητα. Μετά η ανάγκη για ταυτότητα αλλάζει». Από τη δεκαετία του ’80, το μουσικόφιλο κοινό επιλέγει ροκ ήχους που έρχονται κυρίως από τη Δύση, αλλά και από την ελληνική μουσική σκηνή. Την ίδια στιγμή κάνει την εμφάνισή του και το έντεχνο. Ωστόσο, στα χρόνια της κρίσης αν και έχουν γίνει απόπειρες σύνθεσης πολιτικού τραγουδιού, περισσότερο στη χιπ χοπ σκηνή, κανένα δεν έχει ξεχωρίσει ούτε έχει αποτυπώσει τις συνθήκες και τα συναισθήματα του ελληνικού λαού. «Το καλό πολιτικό τραγούδι θα προκύψει αφού μεταβολίσουμε όλο αυτό που έχει συμβεί», υποστήριξε ο κ. Βραχνός και πρόσθεσε πως «χρειάζεται χρόνος να το χωνέψουμε και μετά να δημιουργήσουμε κάτι καλλιτεχνικά ενδιαφέρον, διαφορετικά θα έχουν όλα οργή».
Ο Άρης Σφακιανάκης μιλάει για το νέο του βιβλίο «Η σκιά του κυβερνήτη» στο One Channel Καλεσμένος στην εκπομπή Citizen One βρέθηκε το βράδυ της Παρασκευής 29 Νοεμβρίου ο συγγραφέας Άρης Σφακιανάκης, όπου μίλησε για το νέο του βιβλίο με τίτλο «Η σκιά του κυβερνήτη». Πρόκειται για μια πραγματεία στην ελληνική επανάσταση και πιο συγκεκριμένα στο πρόσωπο του Ιωάννη Καποδίστρια, όπου μέσα από τη δική του αφήγηση εξιστορούνται τα πιο σημαντικά γεγονότα αλλά και οι προσωπικές στιγμές του πρώτου Κυβερνήτη της Ελλάδας μέχρι και τη δολοφονία του. Ο λόγος που επέλεξε το συγκεκριμένο θέμα σχετίζεται με ένα τυχαίο περιστατικό, με τη διαμονή του στην οδό Κασομούλη και την περιέργειά του ως προς το πρόσωπο του Έλληνα αγωνιστή. Για τον Ιωάννη Καποδίστρια ανέφερε χαρακτηριστικά: «Είναι ο ακρογωνιαίος λίθος και τα βαριά θεμέλια ενός νέου ελληνικού κράτους που θα στηνόταν σωστά». Στη συνέχεια μίλησε για τα αίτια της απαρχής της συγγραφικής του πορείας, τα οποία στρέφονται γύρω από έναν νεανικό έρωτα. Μάλιστα το τρίτο του βιβλίο είναι γραμμένο για εκείνην. Χαρακτηριστικό του ύφους του και των θεμάτων με τα οποία καταπιάνεται στα έργα του είναι ο έρωτας και η σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων. Μίλησε για την εκρηκτική σχέση, αλλά και την ιδιαίτερη αγάπη που έχει προς τις γυναίκες και για την κόρη του. «Οι γυναίκες είναι σύνθετα πλάσματα, είναι πιο περίπλοκες και πιο αδυσώπητες», δήλωσε σχετικά. Εξήγησε τον τρόπο με τον οποίο ανακαλύπτει τις ιδέες του και πώς γενικά διαχειρίζεται την τέχνη του. Πέρα όμως από συγγραφέας, ο κ. Σφακιανάκης επαγγέλλεται παράλληλα και ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας. Επομένως, μίλησε για το επάγγελμά του, αλλά και για τα στραβά και τα παράξενα που έχει συναντήσει στα χρόνια της επαγγελματικής του σταδιοδρομίας.
Ο συγγραφέας Ισίδωρος Ζουργός εξομολογείται στο One Channel Το νέο του βιβλίο υπό τον τίτλο «Οι ρετσίνες του βασιλιά» παρουσίασε στην εκπομπή Citizen One το βράδυ της Παρασκευής 29 Νοεμβρίου ο συγγραφέας Ισίδωρος Ζουργός. Μίλησε επίσης για τα παιδικά του χρόνια στη Θεσσαλονίκη, την απόφασή του να ασχοληθεί με τη διδασκαλία και φυσικά με τη συγγραφή. Γέννημα θρέμμα Θεσσαλονικιός, ο κ. Ζουργός εξήγησε για ποιο λόγο οι εκ Θεσσαλονίκης καταγόμενοι αισθάνονται μία περίσσια αγάπη για τον τόπο τους, κάτι που μάλλον οφείλεται στο ότι η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη «που μπορείς να την ελέγχεις νοητικά και συναισθηματικά». Τα παιδικά του χρόνια τα έζησε εκεί, με γονείς λαϊκούς, η οποία όμως λαϊκότητά τους είχε πολλά στοιχεία αστισμού. Η ευγένεια και ο καθωσπρεπισμός αποτελούσαν επιβεβλημένες και αδιαπραγμάτευτες συμπεριφορές για τον ίδιο και την οικογένειά του, της οποίας όνειρο ήταν ο αστισμός κι ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά της. Δεδομένου ότι η επαφή με την τηλεόραση δεν ήταν ένα συνηθισμένο φαινόμενο για εκείνη την εποχή, το βιβλίο αποτέλεσε για το παιδί - Ισίδωρο, «μπαλκόνι στον κόσμο». Κάπως έτσι μάλλον ξεκίνησε και η αγάπη του για τη συγγραφή, αφού η έλλειψη της εικόνας πυροδοτεί τη φαντασία. Μίλησε ακόμα για την ιδιότητά του ως δάσκαλος, την οποία απέκτησε λόγω ενός λάθους στα σχολικά του χρόνια. Έχοντας επιλέξει μια θετική κατεύθυνση, αλλά διατηρώντας μια αγάπη στα θεωρητικά μαθήματα, επέλεξε την Παιδαγωγική Σχολή, αφού ήταν η μόνη του θεωρητική επιλογή από την κατεύθυνση που είχε ήδη πάρει. «Μια διαφυγή από τον εφιάλτη των θετικών επιστημών», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε. Περιέγραψε την πρώτη του μέρα στην τάξη ως δάσκαλος, το ρόλο του παιδαγωγού απέναντι στον μαθητή και τα στοιχεία που διαχωρίζουν έναν καλό καθηγητή από τους υπόλοιπους, αλλά και τις διαφορές που διακρίνει στα παιδιά του ’90 με τα παιδιά του σήμερα μέσα από τη χρήση του διαδικτύου. Το νέο του βιβλίο του με τον τίτλο «Οι ρετσίνες του βασιλιά» πραγματεύεται με λίγα λόγια το γήρας, τη μοναξιά αλλά και την Ελλάδα των τελευταίων 70 χρόνων. Είναι μια αναφορά στο βασιλιά Ληρ (του Ουίλιαμ Σαίξπηρ) και ενώ αποτυπώνει μια ζοφερή ματιά στο γήρας, την ίδια στιγμή φιλοδοξεί να ανοίξει παράθυρα πλάκας και χιούμορ, τα οποία βέβαια όσο προχωράει η πλοκή κλείνουν. Μίλησε ακόμα για τα προηγούμενα βιβλία του και τους αγαπημένους του ήρωες και τις απαιτήσεις που χρειάζονται για να είναι αποδοτικός στο γράψιμό του.
Ο ηθοποιός Θ. Τσαλταμπάσης αποκαλύπτεται στο One Talk Στην εκπομπή One Talk και τον Δημήτρη Μανιάτη μιλά ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Θανάσης Τσαλταμπάσης. Ο γνωστός ηθοποιός αναφέρεται στις τρέχουσες επαγγελματικές του υποχρεώσεις ενώ αποκαλύπτει τη τον οδήγησε να ασχοληθεί με το θέατρο. «Έπαιξα τη ζωή του Τσάρλι Τσάπλιν στο θέατρο ‘’Ακροπόλ’’ και είναι κάτι που θα κουβαλάω για πάντα. Εννοώ και αυτό που μου βγήκε στη σκηνή αλλά και η έρευνα που έκανα για τη ζωή του. Ήταν η πρώτη φορά που έπαιξα κάποιο υπαρκτό πρόσωπο. Είναι μια παράσταση που μου έδωσε πάρα πολλά. Βγήκα κερδισμένος. Μπήκα στο τριπάκι να μάθω για τα ξεκίνημα του κινηματογράφου, τον βωβό κινηματογράφο» σημειώνει για την παράσταση που έπαιξε και όσα αποκόμισε από αυτή. Αναφέρεται στην κωμωδία, λέγοντας πώς «είναι πολύ δύσκολο είδος και έχει πίσω πολύ αίμα και ιδρώτα. Όμως η κωμωδία οφείλει να μη φαίνεται ο ιδρώτας και ο κόπος αυτός». Ακόμα, ο ηθοποιός αναφέρεται στον «Τσάρλι», την ταινία που πρωταγωνιστεί και σκηνοθετεί και η οποία θα βγει στους κινηματογράφους στις 12 Δεκεμβρίου. Πρόκειται για την πρώτη βωβή έγχρωμη ταινία. Η ταινία περικλείει «ένα κράμα των ηθοποιών με τους οποίους έχω μεγαλώσει, εννοώ του βωβού κινηματογράφου. Οι οποίοι μη έχοντας το λόγο, η έκφραση τους ήταν η εικόνα τους. Δηλαδή το σώμα και το πρόσωπό τους. Είχα μια νοσταλγία και μια ζήλια για αυτή την εποχή. Ένιωθα ότι αυτή η αγνότητα που φαινόταν να έχει η εποχή αυτή, χωρίς βέβαια να ξέρω αν υπήρχε αγνότητα πράγματι, και ο αυθορμητισμός των καλλιτεχνών δεν υπάρχουν πια. Θέλω να εμπνεύσω τους συνανθρώπους μου ότι μπορούν να το ζήσουν και αυτοί». «Η υπόθεση είναι στο τώρα χρονικά. Κλείνει το μάτι στον θεατή ότι μπορεί να είναι πάντα και παντού. Ο χωροχρόνος, η Αθήνα και το σήμερα, είναι απλά αφορμή» προσθέτει. Σχετικά με τις θεατρικές του υποχρεώσεις, αυτό το διάστημα παίζει στο θέατρο ΝΕΟΣ Ακάδημος μαζί με την Τάνια Τσανακλίδου, την παράσταση «Χάρολντ και Μοντ». «Κάτι συμβαίνει με τη χημεία μας με την Τάνια. Είναι μια εκρηκτική καλλιτέχνιδα. Δεν είναι τυχαία η θέση που έχει στις καρδίες μας. Ζει και αναπνέει γι’ αυτή τη δουλειά. Είναι έντονος χαρακτήρας, πληθωρικός. Αλλά λατρεύω να είμαι μαζί της» επισημαίνει. Η πορεία του ίδιου προς το θέατρο και την υποκριτική έμοιζε προδιαγεγραμμένη. «Εννιά χρονών έπαιξα σε μια παράσταση στη γειτονιά μου, η οποία είχε απήχηση και κάναμε διάφορες παραστάσεις. Με ζήτησαν από το Κρατικό Θέατρο της Βορείου Ελλάδος, αλλά οι γονείς μου, μου το είπαν μετά τα 18. Ευτυχώς, γιατί το διάλεξα μόνος μου. Το αποζητούσα. Πήγα σε σχολή αλλά δεν την τελείωσα γιατί άρχισα να δουλεύω» εξηγεί. Παρόλα αυτά σημειώνει τη ανάγκη να «πηγαίνουν οι ηθοποιοί σε σχολές για να παίρνουν βάσεις. Και φυσικά χρειάζεται να μελετάς μόνος σου. Προσωπικά μελετάω συχνά. Το κάνω γιατί μου αρέσει. Δεν υπάρχει ορίζοντας σε αυτό. Έχει πολύ ενδιαφέρον». Θυμάται ότι 15χρονών έπαιξε με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και περιγράφει τη σημασία του θεάτρου στη ζωή του. «Ήμουν ντροπαλό παιδί και πάνω στη σκηνή ένιωσα μια απίστευτη δύναμη. Και αυτό ίσως ήταν που με έκανε να θέλω να γίνω ηθοποιός» τονίζει. Τέλος υπογραμμίζει ότι του αρέσει η σκηνοθεσία. «Έχει μαγεία να δημιουργείς τον κόσμο και τις συνθήκες. Η σκηνοθεσία με ιντριγκάρει πάρα πολύ» καταλήγει.
Διεθνές Συνέδριο για το Έγκλημα της Γενοκτονίας Η 9η Δεκεμβρίου έχει ορισθεί από τον ΟΗΕ ως «Διεθνής Ημέρα Μνήμης και Αξιοπρέπειας για τα Θύματα του Εγκλήματος της Γενοκτονίας και της Πρόληψης αυτού του Εγκλήματος». Το τριήμερο 6-8 Δεκεμβρίου διεξάγεται στην Αθήνα το «Διεθνές Συνέδριο για το Έγκλημα της Γενοκτονίας», με πρωτοβουλία της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδας και στήριξη μιας σειράς φορέων, όπως η Βουλή των Ελλήνων, η ΚΕΔΕ και Πόντιοι στην καταγωγή επιχειρηματίες. Οι στόχοι και το πρόγραμμα του «Διεθνούς Συνεδρίου για το Έγκλημα της Γενοκτονίας», που θα διεξαχθεί στο Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, παρουσιάστηκαν σε συνέντευξη Τύπου στην ΕΣΗΕΑ.
Ο λαϊκός βάρδος Γ. Μαργαρίτης και ο βιογράφος Κ. Μπαλαχούτης στο One Channel Καλεσμένοι στην εκπομπή One Talk βρέθηκαν το βράδυ της Δευτέρας 25 Νοεμβρίου ο τραγουδιστής Γιώργος Μαργαρίτης και ο βιογράφος και στιχουργός Κώστας Μπαλαχούτης. Με αφορμή τη βιογραφία του μεγάλου λαϊκού βάρδου υπογεγραμμένη από τα χέρια του κ. Μπαλαχούτη, οι δύο καλλιτέχνες μίλησαν για άγνωστες πτυχές του διάσημου τραγουδιστή, όπως αυτές έχουν καταγραφεί στο βιβλίο με τίτλο «Γιώργος Μαργαρίτης – Ο λαϊκός τραγουδιστής». Η παρουσίαση του βιβλίου θα γίνει την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου στις 7 το απόγευμα στην Παλαιά Βουλή, όπου πέρα από ομιλίες γνωστών προσωπικοτήτων του μουσικού στερεώματος, η εκδήλωση θα πλαισιωθεί με τις πενιές του κ. Μαργαρίτη και του επιτελείου του. Για τη μεγάλη αυτή μορφή του καλλιτεχνικού στερεώματος μίλησε ο κ. Μπαλαχούτης υποστηρίζοντας πως πρόκειται για έναν άνθρωπο, τον οποίο ο κόσμος τον πλησιάζει θεωρώντας τον δικό του. Μάλιστα είπε χαρακτηριστικά: «Αν περπατήσεις μαζί του αντιλαλούν οι γειτονιές». «Είναι μια αυθεντική περίπτωση που μπολιάστηκε γερά με τη ρίζα του λαϊκού τραγουδιού και μέχρι σήμερα αντιπροσωπεύει ένα ισχυρό κομμάτι του», συμπλήρωσε ο βιογράφος του. Διευκρίνισε πως το βιβλίο δεν πρόκειται για μια συνολική αποτίμηση, αποτελεί, όμως, ένα μεγάλο αποτύπωμα του τι έχει κάνει μέχρι τώρα. Σύμφωνα με τον κ. Μαργαρίτη, «υπάρχουν και στην καβάτζα πράγματα». Στο βιβλίο αποτυπώνονται πέντε δεκαετίες από τη ζωή του λαϊκού τραγουδιστή τόσο μέσα στο μουσικό προσκήνιο όσο και στις προσωπικές του στιγμές. Ο κ. Μαργαρίτης μέσα από την πένα του κ. Μπαλαχούτη μοιράζεται τις εμπειρίες και τα βιώματα που τον οδήγησαν στον άνθρωπο που είναι σήμερα. Μιλά για τους ανθρώπους που ανιδιοτελώς τον βοήθησαν στα πρώτα βήματα της καριέρας του, τους οποίους ποτέ δεν ξέχασε, για τους γονείς του, αλλά και τις συνεργασίες του ανά τα χρόνια. «Απάτητο μονοπάτι» τον χαρακτήρισε ο κ. Μπαλαχούτης, άνθρωπο που αποτελεί κατηγορία από μόνος του. «Είναι ένας λαϊκός τραγουδιστής με Λ και Τ κεφαλαία και βαριά», είπε χαρακτηριστικά. Από την πλευρά του ο κ. Μαργαρίτης θεωρεί τον εαυτό του πολύ τυχερό που πρόλαβε και τραγούδησε τραγούδια σπουδαίων καλλιτεχνών, ενώ για την περίοδο που διανύουμε, όπου πολλοί από αυτούς έχουν φύγει πλέον από τη ζωή, υποστήριξε πως για να βρεις ένα καλό λαϊκό τραγούδι, θα το βρεις στους έντεχνους. Μίλησε ακόμα για την πρώτη του δισκογραφική επιτυχία και το πρώτο του τραγούδι το 1981, όπου σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Μπαλαχούτη, «η κασετοπειρατεία οργίασε», ενώ με τον επόμενο δίσκο του η επιτυχία κλιμακώθηκε.
«Η τραγωδία αλλιώς»: Η σκηνοθέτιδα Αθηνά Παππά στο One Channel Στην εκπομπή One Direct Weekend μίλησε η ηθοποιός και σκηνοθέτης, Αθηνά Παππά για την παράσταση «Η τραγωδία αλλιώς» που έκανε πρεμιέρα την Παρασκευή (22/11) στο θέατρο της σχολής Καλών Τεχνών. Πρόκειται για ένα έργο που εστιάζει στη διαφορετικότητα της πολυπολιτισμικής εποχής που ζούμε μέσα από την αποδόμηση της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας. Σύμφωνα με την κα. Παππά η «Τραγωδία αλλιώς» είναι «μια σπουδή πάνω στην αρχαία ελληνική τραγωδία και στόχος της είναι η κατανόηση της διαφορετικότητας του άλλου». Χαρακτηριστικό του έργου είναι το κωμικό σουρεαλιστικό στοιχείο, που κρατάει τη δομή της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας. Μίλησε για τους συμμετέχοντες καλλιτέχνες στην παράσταση και για τον τρόπο που ολόκληρη η ομάδα προσέγγισε το θέμα, αλλά και με ποιον τρόπο η παράσταση αυτή είναι ποιο επίκαιρη από ποτέ. «Όλοι μας είμαστε μοναδικοί και άρα η μοναδικότητά μας μας κάνει διαφορετικούς από τους άλλους», υποστήριξε η κα. Παππά και πρόσθεσε πως «η Αθήνα είναι μια πολυπολιτισμική πόλη και οφείλουμε να δεχθούμε τη διαφορετικότητα του καθενός και να συμβιώσουμε μαζί του ανταλλάσσοντας στοιχεία από την κουλτούρα του ενός και του άλλου». Η παράσταση παίζεται κάθε Παρασκευή και Σάββατο στο θέατρο της σχολή Καλών Τεχνών στις 21:00 το βράδυ.