Ο Γιάννης Ζουμπουλάκης μας μεταφέρει το κλίμα από το Φεστιβάλ των Καννών

Σταρ, λάμψη και ζόμπι! Το Φεστιβάλ των Καννών 2019 ξεκίνησε δυναμικά με τον Μπιλ Μάρεϊ, τον Ίγκι Ποπ, τη Σελίνα Γκόμεζ και την Τίλντα Σουίντον με την νέα ταινία του Τζιμ Τζάρμους, για μια 72η διοργάνωση έτοιμη να υποδεχτεί πλήθος προσωπικοτήτων.

Ο κριτικός κινηματογράφου Γιάννης Ζουμπουλάκης στο One Talk Weekend Ο Γιάννης Ζουμπουλάκης, κριτικός κινηματογράφου και δημοσιογράφος στις εφημερίδες «Το Βήμα» και «Τα Νέα» μίλησε το βράδυ του Σαββάτου 16 Νοεμβρίου στην εκπομπή One Talk Weekend τόσο για τον ελληνικό κινηματογράφο όσο και για τις φετινές χολιγουντιανές ταινίες που έχουν τραβήξει τα βλέμματα του κοινού και όχι μόνο. Έχοντας παρευρεθεί στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου στη Θεσσαλονίκη και έχοντας παρακολουθήσει τις τελευταίες ελληνικές παραγωγές ο κ. Ζουμπουλάκης εξέφρασε ενθουσιωδώς την άποψη ότι ο ελληνικός κινηματογράφος έχει αρχίσει και πάλι να ανθίζει. Οι ταινίες που προβλήθηκαν διακρίνονταν τόσο για την ποιότητα όσο και για την εξυπνάδα στη σκηνοθεσία και τη θεματολογία με τον «Απόστρατο» του Ζαχαρία Μαυροειδή να ξεχωρίζει. Πρόκειται για μια ταινία που πραγματεύεται τον εμφύλιο, θέμα το οποίο έχει καταντήσει «μαϊντανός», σύμφωνα με τον κ. Ζουμπουλάκη, αλλά προσεγγίζεται με μια άλλη φρέσκια και νεανική ματιά και με ένα «έξυπνο εύρημα», στο οποίο στηρίζεται όλη η ιδέα. Μίλησε ακόμα για τις ελληνικές ταινίες των τελευταίων ετών και για το φαινόμενο αντιγραφής του εαυτού του εκάστοτε σκηνοθέτη και τη διάκριση μεταξύ των αγγελοπουλικών και των λανθιμικών. Στη συνέχεια πέρασε στις ταινίες του Χόλιγουντ, στους ηθοποιούς που έχουν ξεχωρίσει ανά τα χρόνια για την πλαστικότητά τους και την ικανότητα υποστήριξης διαφορετικών κάθε φορά ρόλων και τους σκηνοθέτες. Ως καλύτερο ηθοποιό της γενιάς του ο κ. Ζουμπουλάκης υπέδειξε τον Τζόνι Ντεπ εξαιτίας της ικανότητάς του να μεταμορφώνεται, να υποστηρίζει εξαιρετικά τους ρόλους του και να έχει πάντα μια καταπληκτική σκηνική παρουσία, ενώ στο ίδιο ζύγι τοποθέτησε και τον Χοακίν Φίνιξ. Μίλησε ακόμα για τη διαδικασία παραγωγής ενός κινηματογραφικού έργου, από το γύρισμα μέχρι το μοντάζ υποστηρίζοντας πως «στον κινηματογράφο όλα στηρίζονται στη γοητεία του μοντάζ». Διαχώρισε τον κινηματογράφο από το θέατρο λέγοντας πως στη μεγάλη οθόνη έχεις το περιθώριο να διορθώσεις το λάθος σου, ενώ στο πάλκο είσαι συνεχώς εκτεθειμένος. Αναφέρθηκε επίσης στην καλύτερη και τη χειρότερη συνέντευξη που έχει πάρει ποτέ από αστέρες και αυτές είναι του Γούντι Άλεν και του Μάικ Λι αντίστοιχα.
Κ. Πολέμη στο One Channel: Η μουσική με εξελίσσει σαν άνθρωπο Στην εκπομπή Citizen One και τον Κώστα Γιαννακίδη μιλά η τραγουδοποιός και συνθέτρια, Κατερίνα Πολέμη. Την Τετάρτη 20 και 27 Νοεμβρίου, η τραγουδίστρια μαζί με το συγκρότημά της, ανεβάζουν την παράσταση «Saudade» στον «Σταυρό του Νότου». Στο ερώτημα εάν η μουσική είναι θέμα ταλέντου ή παιδείας, απαντά πως «το ταλέντο δεν αρκεί. Αλλά και να δουλεύεις μόνο, χωρίς το συναίσθημα και το μεράκι, δεν με γεμίζει. Στη ζωή μας ότι κάνουμε είναι εγωιστικό. Άλλα όχι απαραίτητα κακό. Έχει το ‘’εγώ’’ μέσα. Εγώ παίζω μουσική γιατί έχω ανάγκη να παίξω μουσική. Μου κάνει καλό. Με σώζει από δύσκολες καταστάσεις και περιόδους. Με εξελίσσει σαν άνθρωπο η μουσική. Θέλω να εξελίσσομαι σαν άνθρωπος και η μουσική με βοηθάει σε αυτό. Θέλω να εμπνέομαι, να έχω προκλήσεις». Σχετικά με το τι την εμπνέει εξηγεί πως «με εμπνέουν άνθρωποι που είναι καλύτεροι από εμένα. Ο Σαββόπουλος σαν συνθέτης και στιχουργός με εμπνέει πολύ. Ο Χατζιδάκης. Αλλά δεν με εμπνέουν μόνο μουσικοί. Αλλά και χορογράφοι όπως ο Παπαιωάννου, η Μαρίνα Αμπράμοβιτς, ο σκηνοθέτης Καραθάνος. Με εμπνέουν άνθρωποι που δεν είναι ρουφηγμένοι στην μιζέρια και τη ρουτίνα της καθημερινότητας. Επίσης οι άνθρωποι που δυσκολεύτηκαν στη ζωή τους και δεν το κρύβουν». Για το πώς ασχολήθηκε με τη μουσική, λέει πως «με διάλεξε η μουσική. Δεν το έκανα συνειδητά». Ως αγαπημένη της μουσική χαρακτηρίζει τη «βραζιλιάνικη, τζαζ, νέγρικη μουσική αλλά και τα ρεμπέτικα, που είναι η νέγρικη μουσική της Ελλάδας». Μιλώντας για τις δύο χώρες καταγωγής της, Ελλάδα και Βραζιλία, υπογραμμίζει πως υπάρχουν πολλά κοινά μεταξύ των δύο λαών. «Και οι δύο λαοί έχουμε ταπεραμέντο, συναίσθημα. Έχουμε πολλή ζωή μέσα μας. Όπως και η αίσθηση και η σημασία της οικογένειας. Θα έλεγα ότι κατάγομαι από δύο πολύ χαρισματικές χώρες όπου τίποτα δεν δουλεύει. Το τσαπατσούλικο το έχουν και οι Έλληνες και οι Βραζιλιάνοι». Σχετικά τις θρησκευτικές της πεποιθήσεις, τονίζει πως «έχω έναν δικό μου Θεό μια δικιά μου θρησκεία, αλλά δεν της έχω βρει όνομα. Πιστεύω στο Θεό, αλλά τελευταία, άρχισα να αισθάνομαι, πως ο Θεός είναι μέσα μας. Για να ζήσει ο Θεός, έφτιαξε τους ανθρώπους, για να ζει μέσα τους». Ως μεγαλύτερο φόβο της χαρακτηρίζει «τον φόβο τον ίδιο», ενώ αγαπημένες της τηλεοπτικές σειρές είναι « ’’Τα φιλαράκια’’ και το ‘’The Crown’’».
Η καλλιτέχνιδα Μάρθα Φριντζήλα στο One Talk Το Σάββατο 30 Νοεμβρίου ξεκινούν οι «Εξομολογήσεις», η μουσική παράσταση στην οποία πρωταγωνιστεί η σκηνοθέτις, ηθοποιός και ερμηνεύτρια, Μάρθα Φριντζήλα, στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο. Μαζί της είναι τρεις σπουδαίοι, όπως τους χαρακτηρίζει, μουσικοί: O Τάκης Φαραζής, o Αντώνης Μαράτος και Βασίλης Μαντζούκης. Με αφορμή τις «Εξομολογήσεις» της, η καλλιτέχνιδα μιλά στην εκπομπή One Talk και τον Δημήτρη Μανιάτη. «Ελάχιστα τραγούδια δικά μου τραγουδάω στην παράσταση. Η δισκογραφία μου υπάρχει. Μ’ αρέσει να προτείνω τραγούδια, να ξεθάβω αλλά και να διασκευάζω κομμάτια» υποστηρίζει. «Η καλή μουσική δεν έχει ήδη. Δεν έχω κανέναν ενδοιασμό για να τραγουδήσω το οποιοδήποτε είδος μουσικής. Τραγουδώ δημοτικά, ρεμπέτικα, σμυρνέικα, λαϊκά, ακόμα και μεσαιωνικά» προσθέτει. «Ένας καλλιτέχνης εξομολογείται και μόνο που ανεβαίνει στη σκηνή. Στην παράσταση αφηγούμαι παράπονα, βάσανα, ιστορίες, έρωτες, όλων όσων δεν μπορούν να μιλήσουν. Έβαλα κάποιες ιστορίες που έχουν να κάνουν με τον εαυτό μου, όταν ήμουν παιδί στην Ελευσίνα. Και το πόσο σκληρό παιδί ήμουν όσο έπρεπε. Τα παιδιά τα βιώνουν όλα στο 100%» σημειώνει σχετικά με την παράσταση και αναφέρεται στην γενέτειρα πόλη της. «Ένα πέρασμα ήταν η Ελευσίνα για τους περισσότερους. Για μένα ήταν πάντοτε προορισμός. Πολύ ζωντανή πόλη, εργατούπολη,. Θυμάμαι τις βόλτες και τις εξερευνήσεις στα εγκαταλελειμμένα εργοστάσια όταν ήμουν παιδί» λέει. Ως καλλιτέχνης, υπεισέρχεται στην ουσία των πραγμάτων και σχολιάζει το πώς αντιλαμβάνονται ή σχολιάζουν οι άνθρωποι πράγματα που τους συμβαίνουν. «Με το να εστιάζουμε μόνο στο πώς λέγεται κάτι, χάνουμε την ουσία. Το να αναγνωρίζουμε κάτι ως πολίτικαλ κορέκτ, δεν σημαίνει ότι αναγνωρίζουμε γιατί ακριβώς μιλάμε, ανά περίσταση» εξηγεί. Σχετικά με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επισημαίνει πως «η δύναμη των μέσων κοινωνικής είναι η τέλεια εφαρμογή της δημοκρατίας. Μπορεί ο καθένας να μιλάει ελεύθερα, να δικτυωθεί, να επικοινωνήσει με όποιον θέλει. Αυτό που δεν καταλαβαίνουμε, είναι ότι κατασκευάζουμε ένα πρόσωπο που δεν είμαστε εμείς». Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι η υπερβολική χρήση τους ενδέχεται να οδηγήσει σε θλίψη, ενώ λέει πως γίνεται «πολύ φασαρία» και ότι όλοι μιλάνε πάνω στους άλλους και «έτσι χάνεται η ουσία».
Επαναπατρίστηκε ο αρχαίος σκύφος – έπαθλο του Σπύρου Λούη Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη (13/11) στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο η τελετή παράδοσης-παραλαβής του σκύφου-επάθλου του Σπύρου Λούη από το γερμανικό Πανεπιστήμιο του Μύνστερ (Münster) στο Υπουργείο Πολιτισμού. Πρόκειται για ένα από τα δυο αγγεία-έπαθλα που δόθηκαν στον Σπύρο Λούη για τη νίκη του στον μαραθώνιο δρόμο των πρώτων σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 1896. Το ένα ήταν τo αργυρό κύπελλο που σήμερα βρίσκεται στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Το δεύτερο ήταν το αρχαίο αγγείο, με παράσταση με δολιχοδρόμους που παρακολουθούνται από αγωνοδίκες, το οποίο ως τον Φεβρουάριο θα παρουσιάζεται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας. Μετά θα εκτίθεται οριστικά στο Μουσείο Ιστορίας των Ολυμπιακών Αγώνων, που βρίσκεται κοντά στον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας Ολυμπίας. Ο σκύφος τη δεκαετία του 1930, άγνωστο πώς, φτάνει στα χέρια του Werner Peek (1904-1994), κλασικού φιλόλογου και επιγραφολόγου, μέλους του Εθνικοσοσιαλιστικού Γερμανικού Εργατικού Κόμματος (NSDAP) -αμετανόητου ναζιστή και αντισημίτη όπως φάνηκε στην πορεία και όπως μας αποκάλυψε ο ομιλητής-, που βρισκόταν στην Ελλάδα με υποτροφία. Ο σκύφος εξάγεται το 1934 με λαθραίο τρόπο από την Ελλάδα κρυμμένος μέσα στα διπλωματικά κιβώτια του Χέρμαν Γκέρινγκ, κατά την επίσκεψη του τελευταίου στη χώρα μας, όπως ο ίδιος ο Peek μαρτύρησε. Κατόπιν, περιπλανάται στη μεταπολεμική Γερμανία ακολουθώντας τον Peek, ενώ στα τέλη της δεκαετία του 1980 βρίσκει φιλόξενη στέγη στο αρχαιολογικό μουσείο του Πανεπιστημίου του Μύνστερ. Σήμερα η επιστροφή του είναι πλέον γεγονός. Το ρεπορτάζ μεταφέρει η δημοσιογράφος στην εφημερίδα «Τα Νέα», Μαίρη Αδαμοπούλου.
Το One πάει σινεμά: Η ταινία της εβδομάδας Ο δημοσιογράφος των εφημερίδων «Το Βήμα» και «Τα Νέα», Γιάννης Ζουμπουλάκης, μας προτείνει την ταινία για αυτή την εβδομάδα.
Β. Μπάρμπα στο One Channel: Δεν είμαι περήφανη που ζω στην Ελλάδα πια Στην εκπομπή One Talk και τον Δήμητρη Μανιάτη μιλά η ηθοποιός Βάνα Μπάρμπα. Η κ. Μπάρμπα αναφέρεται στην ενασχόλησή της με τον εθελοντισμό και την κοινωνική προσφορά, μέσω του οργανισμού «Δύναμη Ζωής» του οποίου προϊσταται αλλά και για πέρασμα και τις εντυπώσεις της από την πολιτική. «Η ''Δύναμη Ζωής'' είναι ένα σωματείο που ξεκίνησε τα τελευταία χρόνια. Προσπαθούμε να φανούμε χρήσιμοι στην κοινωνία. Είμαστε γέφυρα μεταξύ ανθρώπων που έχουν δύναμη και όσων χρειάζονται βοήθεια. Εμείς ποτέ δεν παίρνουμε χρήματα. Χτυπάμε τις πόρτες μεγάλων επιχειρηματιών και όσων μπορούν να προσφέρουν. Για παράδειγμα, πρόσφατα σε μία δράση μας, συγκεντρώσαμε 12 καρέκλες για αντικαρκινικό νοσοκομείο. Η κάθε μια κοστίζει περί τα 4.000. Μεταξύ αυτών που βοήθησαν ήταν και ο Βαγγέλης Μαρινάκης, τον οποίο θέλω να ευχαριστήσω» τονίζει η κ. Μπάρμπα. Όπως σημειώνει, η ενασχόλησή της με τον εθελοντισμό προήλθε από τον κορεσμό. «Κορεσμός τόσο στη δουλειά μου όσο και στη ζωή. Όσο μεγαλώνουμε νιώθουμε την ανάγκη να είμαστε χρήσιμοι» προσθέτει. Παράλληλα, υπογραμμίζει πως στην Ελλάδα λίγοι επιχειρηματίες νιώθουν την ευθύνη της κοινωνικής προσφοράς. «Υπάρχουν λίγες εταιρείες και λίγοι επιχειρηματίες που έχουν την έννοια και την αίσθηση του ευπατρίδη, όμως αυτοί κάνουν για πολλούς» επισημαίνει. Ως προς αυτό, υποστηρίζει την ανάγκη ώσμωσης με τους Έλληνες ομογενείς του εξωτερικού, οι οποίοι μπορούν και θέλουν να βοηθήσουν την χώρα. «Η ομογένεια της Αμερικής έχει πολύ πλούσιους Έλληνες. Πρέπει να ανοίξουμε την αγκαλιά μας σε αυτούς» λέει χαρακτηριστικά. Αναφορικά με το ελληνικό πολιτικό σύστημα αλλά και το ΠΑΣΟΚ, του οποίου η ίδια, διατέλεσε υποψήφια, κρατάει σαφείς αποστάσεις και αποκαλύπτει όσα την ενοχλούν. «Δεν είμαι ευχαριστημένη από την πολιτική ζωή του τόπου. Υπάρχει μια ντεκαντανσιά. Υπάρχει μια μαυρίλα. Δεν είναι ωραίο το πολιτικό σκηνικό της χώρας. Υπάρχει ένας διπολισμός για την εξουσία, ενώ η χώρα φτωχοποιείται. Το ηθικό σύστημα αξιών πέφτει συνεχώς. 1 στους 3 Έλληνες είναι κάτω από τα όρια της φτώχιας Ποια ανάπτυξη; Η φτώχεια μεγαλώνει κάθε μέρα» σχολιάζει. «Στην Ελλάδα όλα σκεπάζονται. Δεν είμαι περήφανη που ζω σε αυτή τη χώρα πια. Δεν είναι η χώρα που με τιμά ως Ελληνίδα. Δεν είναι η χώρα που θέλω να μεγαλώσουν τα παιδιά μου και τα εγγόνια μου πρέπει να γίνουν αλλαγές. Και γι’ αυτό όλο το πολιτικό σύστημα έχει ευθύνες» συμπληρώνει. Σχετικά με την εμπλοκή της στην πολιτική, υποστηρίζει πως «υπάρχει αλισβερίσι από την ώρα που εμπλέκεσαι στα πολιτικά. Όσο πιο ελεύθερη τόσο πιο αυθεντική. Δεν με εκφράζει το Κίνημα Αλλαγής. Σε τι αλλαγή; Προσωπικά πιστεύω στον σοσιαλισμό με ευρωπαϊκή οπτική. Αυτό όμως κανείς δεν εκφράζει». Για το ΠΑΣΟΚ λέει πως «άλλαξε όνομα, ιδέες. Εκτιμώ την κ. Γεννηματά. Αλλά θέλει ένα ρισταρτ το ΠΑΣΟΚ. Θέλει καινούργια πράγματα, νέους ανθρώπους και ανθρώπους που είναι έτοιμοι να κάνουν αλλαγή. Δεν γίνεται να είναι οι ίδιοι άνθρωποι στις ίδιες καρέκλες. Είχα καλή πρόθεση να βοηθήσω όταν κατέβηκα με το ΠΑΣΟΚ. Όμως, οι Έλληνες πολιτικοί δεν έχουν ελευθερία της βούλησης. Όταν κρίνω ότι βγουν άνθρωποι άξιοι που θα μπορούν να πάνε τη χώρα παρακάτω θα βοηθήσω τη χώρα ανιδιοτελώς». Τέλος, σχετικά με το μπάρμπεκιου έξω από τη δομή φιλοξενίας, είναι ξεκάθαρη. «Ο κόσμος πρέπει να δει το ‘’Ρινόκερο’’ του Ιονέσκο. Οι άνθρωποι έχουν ήδη γίνει ρινόκεροι. Ο ρινόκερος είναι το τέρας που κουβαλάμε μέσα μας. Το τέρας που γίναμε όλοι. Ψήνουν μπροστά σε ανθρώπους που λιμοκτονούν είναι σύγχρονοι ρινόκεροι» καταλήγει.
Ιωάννινα: Με επιτυχία έκλεισε η εκδήλωση που είχε τη σφραγίδα των εφημερίδων «Βήμα» και «Νέα» Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε το βράδυ της Τρίτης (12/11) στα Ιωάννινα η εκδήλωση που διοργάνωσαν η Περιφέρεια Ηπείρου και οι εφημερίδες «Το Βήμα» και «Τα Νέα» με θέμα «re-growth: Επιχειρηματικότητα, Τεχνολογία, Startup». Ειδικοί, startuppers και δημοσιογράφοι των ιστορικότερων και πιο έγκριτων τίτλων της χώρας μεταλαμπάδευσαν τις γνώσεις και την εμπειρία τους με στόχο την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας στην περιφέρεια.
Εκδηλώσεις για τα 100 χρόνια των εφημερίδων «ΤΟ ΒΗΜΑ» και «ΤΑ ΝΕΑ» Με θέρμη και συγκίνηση αγκάλιασαν την μεγάλη πρωτοβουλία της ALTER EGO να εγκαινιάσει μια σειρά εκδηλώσεων και αφιερωμάτων σε μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, λίγο πριν κλείσει τα 100 χρόνια κυκλοφορίας της η ιστορική εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ». Ένα συναρπαστικό ταξίδι που ξεκινά από την πόλη των Ιωαννίνων, με τη σημαντική εκδήλωση που διοργάνωσαν οι εφημερίδες «ΤΟ ΒΗΜΑ» και «ΤΑ ΝΕΑ» οι μεγάλες σχολές των Ιωαννίνων ο Προεπαναστατικός Διαφωτισμός και ο Ηπειρώτικος Ευεργετισμός.
Μια σπουδαία εκδήλωση στα Ιωάννινα με τη σφραγίδα των εφημερίδων «Βήμα» και «ΝΕΑ» Με πολιτικές τοποθετήσεις διάνθισαν τις ομιλίες τους, οι οποίες ήταν αφιερωμένες στην πνευματική ζωή των Ιωαννίνων και την κληρονομιά των μεγάλων σχολών των πόλης, ο Πρόεδρος της Βουλής Κώστας Τασούλας και ο πρώην υπουργός Αλέκος Παπαδόπουλος. Ο πρώτος ανέφερε μια φράση του Κωνσταντίνου Καραμανλή: «Το Σύνταγμα είναι ο σκελετός της Πολιτείας. Τα κόμματα, ο λαός και ο Τύπος είναι η σάρκα και το αίμα της. Αν αυτά τα στοιχεία δεν είναι σφριγηλά και υγιή κανένα Σύνταγμα με τις λέξεις του δεν μπορεί να βοηθήσει τη χώρα να πάει μπροστά». Ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε στους εορτασμούς για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821 και επισήμανε ότι δεν πρέπει να χαθεί αυτή «η μοναδική ευκαιρία αναστοχασμού της κατάστασης μας για την εθνική επιβίωση που δεν είναι δεδομένη». Ο πρώην υπουργός, χαρακτήρισε την επέτειο μεγάλο πολιτικό γεγονός το οποίο δεν πρέπει να γίνει «ανορθολογικό καταφύγιο της απελπισίας» αλλά ένα «νέο κεφάλαιο ρήξεων με όσα εξεμέτρησαν το ζην ώστε να θωρακιστεί η χώρα με άλλης ποιότητας αξίες». Οι παραπάνω σκέψεις διατυπώθηκαν στη μεγάλη εκδήλωση που διοργάνωσαν «Το Βήμα», «ΤΑ ΝΕΑ», τα ηλεκτρονικά μέσα in.gr, tovima.gr, tanea.gr και ο τηλεοπτικός σταθμός ONE Channel στην πόλη των Ιωαννίνων, με θέμα: «Οι Μεγάλες Σχολές των Ιωαννίνων – Ο προεπαναστατικός διαφωτισμός και ο Ηπειρωτικός Ευεργετισμός». Στην εκδήλωση συμμετείχαν περισσότεροι από 700 πολίτες στην κατάμεστη αίθουσα του πνευματικού κέντρου του Δήμου και από τους εξέχοντες ομιλητές παρουσιάστηκε το ιστορικό πλαίσιο και η προσφορά των μεγάλων ευεργετών και των σχολών που ίδρυσαν στην περιοχή διατηρώντας ζωντανή την ελληνική Παιδεία στα χρόνια της Τουρκοκρατίας. «Σήμερα μια ιστορική εφημερίδα της χώρας που σύντομα θα κλείσει τα 100 χρόνια ζωής διάλεξε ως πρώτο σταθμό ενός ενδιαφέροντος αφιερωματικού οδοιπορικού ανά την Ελλάδα τον τόπο μας», δήλωσε χαρακτηριστικά στην ομιλία του ο πρόεδρος της Βουλής κ. Κωνσταντίνος Τασούλας. «Το Βήμα» που κυκλοφόρησε το 1922 ως «Ελεύθερο Βήμα», από τον Δημήτρη Λαμπράκη, με την προτροπή του Ελευθέριου Βενιζέλου και τη χρηματική συνδρομή του Προδρόμου Μποδοσάκη, έζησε πρόσφατα μια μεγάλη περιπέτεια στην οποία αναφέρθηκε ο διευθυντής της εφημερίδας Αντώνης Καρακούσης, επισημαίνοντας ότι «Το Βήμα» όπως και «Τα Νέα» κατάφεραν να σταθούν στα πόδια τους και να ξαναπιάσουν το νήμα της Ιστορίας. Μάλιστα αυτή την Κυριακή θα κυκλοφορήσει μαζί με «Το Βήμα» η φωτογραφική επανατύπωση της έκδοσης του 1930 «Τα Γιάννενα κι η Νεοελληνική Αναγέννηση (1648-1820)» του Φάνη Μιχαλόπουλου. Στην εκδήλωση μίλησε ο Δήμαρχος Ιωαννίνων, κ. Μωυσή Ελισάφ, ο οποίος αναφέρθηκε στην ιστορία της περιοχής των Ιωαννίνων και την άνθηση των μεγάλων Σχολών. Επίσης μίλησαν ο πρώην υπουργός κ. Αλέκος Παπαδόπουλος, ο καθηγητής και πρώην πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, κ. Γεώργιος Δ. Καψάλης, και η Προϊσταμένη Διεύθυνσης της Ζωσιμαίας Δημόσιας Κεντρικής Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ιωαννίνων κυρία Βάγια Οικονομίδου.
Ο «ροκ σταρ» Στέφανος Τσιτσόπουλος στο Citizen One Καλεσμένος στην εκπομπή Citizen One βρέθηκε το βράδυ της Παρασκευής (8/11) ο γνωστός ραδιοφωνικός παραγωγός και δημοσιογράφος, Στέφανος Τσιτσόπουλος. Σε μία συνέντευξη εφ΄όλης της ύλης με τον Κ. Γιαννακίδη, ο Στέφανος Τσιτσόπουλος μίλησε για τις διαφορές μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, δηλώνοντας ερωτευμένος με την Αθήνα που συνδυάζει πολλές και διαφορετικές φωνές, ακριβώς όπως συμβαίνει και στο ραδιόφωνο της Athens Voice, όπου και έχει τη δική του εκπομπή. Στο τραπέζι του Citizen One, ο Στέφανος Τσιτσόπουλος μίλησε για το μέλλον του ραδιοφώνου για το πως είναι να παίζεις χωρίς playlist, αλλά και για το μέλλον της μουσικής και τη μουσική σκηνή του σήμερα. Ο Στέφανος Τσιτόπουλος μίλησε ακόμα για το βιβλίο του «Ροκ Σταρ» μια αναδρομή στα 70 χρόνια της ιστορίας του ροκ, μια autofiction μαρτυρία, ένα ημερολόγιο από μίλια τρελών νυχτερινών πτήσεων που ξεκινούν από τη Θράκη, τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα, καταλήγοντας στη Νέα Υόρκη του συγγραφέα - μυστήριο, του Τζέι Ντι Σάλιντζερ.
Οι «Περσικοί πόλεμοι» του Ηροδότου μαζί με «ΤΟ ΒΗΜΑ της Κυριακής» Για την ιστορικής σημασίας προσφορά της εφημερίδας «ΤΟ ΒΗΜΑ» μίλησε στην εκπομπή One Direct η αρχισυντάκτρια της εφημερίδας, Ελένη Βουλτσίδου. Το επίκαιρο έργο του «πατέρα της Ιστορίας», Ηροδότου σε πολυτελείς σκληρόδετες εκδόσεις, με αυθεντικά κείμενα και η μετάφρασή τους, επεξηγηματικά σχόλια και αναλύσεις. Αυτή την Κυριακή (10/11), ο πρώτος τόμος «Ερατώ». Η «Ερατώ», θα μπορούσε, κανείς να αποφανθεί ότι αποτελεί εισαγωγή στην «Ξερξιάδα», στην ενότητα δηλαδή εκείνη του έργου του συγγραφέα που δίνεται συχνά η παραπάνω ονομασία, με βάση το γεγονός ότι περιγράφεται η εκστρατεία του Ξέρξη εναντίον της μητροπολιτικής Ελλάδας. Στα πρώτα κεφάλαια του βιβλίου, ο εκ της Αλικαρνασσού ιστοριογράφος εξιστορεί την εναντίον των Περσών εκραγείσα Ιωνική επανάσταση. Κατά τον 6ο αιώνα οι ελληνικές πόλεις της Ιωνίας βρίσκονταν υπό την εξουσία του βασιλιά της Λυδίας Κροίσου, ενώ στη συνέχεια έπεσαν βαθμιαία στα χέρια των Περσών, όταν ο Πέρσης βασιλιάς Αχαιμενίδης Κύρος αιχμαλώτισε τον Κροίσο. Ωστόσο, οι Έλληνες επαναστάτησαν. Ο μεγάλος αυτός ξεσηκωμός ξέσπασε το 499 π.Χ., κράτησε 6 χρόνια και εξαπλώθηκε από το Βυζάντιο, τη Θράκη και ολόκληρη τη δυτική Μ. Ασία μέχρι και την Κύπρο. Σε εκκλήσεις των Ιώνων για αποστολή βοήθειας ανταποκρίθηκαν οι Αθηναίοι. Η εκστρατεία του Ξέρξη εναντίον της Ελλάδας, αποτέλεσε την περσική εκδίκηση για την Ιωνική επανάσταση. Στο Ηροδότειο κείμενο, όπου εξιστορούνται η μάχη του Μαραθώνα και των Θερμοπυλών, παρατίθενται ακόμη κατατοπιστικά σχόλια σχετικά με την πορεία του περσικού στρατού, τα εδάφη που αυτός διασχίζει, αλλά και αναφορικά με θέματα πολεμικής τακτικής. Από τα σχολικά θρανία μαθαίνουμε ότι ο Ηρόδοτος είναι ο πατέρας της Ιστορίας. Έτσι τον χαρακτήρισε ο Κικέρων τον 1ον αιώνα π.Χ. και ο χαρακτηρισμός αυτός επιζεί, φυσικά· έως σήμερα. Είναι πραγματικά ο πρώτος ο οποίος δεν είναι απλώς χρονογράφος που περιορίζεται να παραθέτει τα γεγονότα αλλά τα αντικρίζει με ιστορική αίσθηση κατά την έννοια ότι αναζητεί την αιτιότητά τους και επιχειρεί να εξάγει συμπεράσματα. Ο Ηρόδοτος έχει μια ποιητική ιδιοσυγκρασία που συνδυάζεται με μια ερευνητική διάθεση στην οποία τον ωθεί η ακόρεστη περιέργειά του. Εκείνο που τον ενδιαφέρει πρώτα από όλα είναι «τα μεγάλα και θαυμαστά» έργα των ανθρώπων. Πρώτος του σκοπός είναι να μην σβήσουν από την ανθρώπινη μνήμη τα σπουδαία κατορθώματα των προγόνων και δεύτερος σκοπός είναι να δείξει ότι ο πόλεμος μεταξύ Ελλήνων και Περσών είναι σύγκρουση μεταξύ δύο κόσμων. Ο πρώτος σκοπός είναι έργο ποιητή, ο δεύτερος έργο ιστορικού. Τα δύο αυτά στοιχεία, θα καθοδηγήσουν σε όλο το έργο το βάδισμα του Ηροδότου που είναι πότε χαριτωμένος ποιητικός αφηγητής, πότε ευσυνείδητος και όσο μπορεί ακριβολόγος ιστορικός. Ο πρώτος παραθέτει πλήθος επεισόδια, ανέκδοτα και παραμύθια που δεν έχουν παρά μακρινή σχέση με το κύριο θέμα. Ο δεύτερος εισάγει, για πρώτη φορά στην ιστορική αφήγηση, συγκεκριμένα στοιχεία για τις επιδιώξεις των αντιπάλων, για την πολεμική τους δύναμη, για την πολιτική τους οργάνωση και την κοινωνική τους δομή καθώς και για τις μεταξύ τους συγκρούσεις. Με τον Ηρόδοτο περνούμε από το έπος στη συστηματική εξιστόρηση. Μαζί με «ΤΟ ΒΗΜΑ της Κυριακής»  ένα όμορφο δώρο για τα παιδιά μας! «Το Βήμα» για άλλη μια φορά καινοτομεί και σας προσκαλεί να ταξιδέψετε σε… άλλη διάσταση παντρεύοντας το διάβασμα με την τεχνολογία! Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να κατεβάστε τη δωρεάν εφαρμογή «DEVAR» στο κινητό ή στο tablet σας, να σκανάρετε τις εικόνες του 4D βιβλίου και να αφεθείτε στη μαγεία της επαυξημένης πραγματικότητας: Πλανήτες, πλάσματα του βυθού, δεινόσαυροι παίρνουν «σάρκα και οστά» και βγαίνουν «ολοζώντανα» μέσα από την οθόνη σας. Παράλληλα, μπορείτε να κοιτάξετε το θέμα που σας ενδιαφέρει από όλες τις πλευρές, απλώς μετακινώντας τη συσκευή σας.
Ανακαλύψτε το διάστημα με 4D βιβλία στο «Βήμα της Κυριακής» Στον Μαγικό Κόσμο των 4D βιβλίων προσκαλεί τους αναγνώστες του «Το Βήμα της Κυριακής». Πλανήτες, πλάσματα του βυθού, και δεινόσαυροι ζωντανεύουν, μέσα από τα συναρπαστικά βιβλία. Αυτή την Κυριακή με το Βήμα, τα παιδιά θα ανακαλύψουν το διάστημα. Αυτή την Κυριακή θα έχετε μία μοναδική εμπειρία ταξιδιού στο διάστημα, σε απίθανα μέρη ενώ τις επόμενες εβδομάδες ακολουθούν το Ανθρώπινο σώμα, Ανατομία και Όργανα ανθρώπινου σώματος και βυθός.