Σε κλίμα οδύνης το τελευταίο αντίο στο σπουδαίο μουσικοσυνθέτη Γιάννη Σπανό

Σε κλίμα οδύνης το μεσημέρι του Σαββάτου φίλοι και συγγενείς του σπουδαίου μουσικοσυνθέτη, Γιάννη Σπανού, του είπαν το τελευταίο αντίο στον Ιερό ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στο Κιάτο. Από νωρίς το πρωί, στην εκκλησία είχαν αποσταλεί στεφάνια στη μνήμη του, από συνεργάτες, φίλους και ανθρώπους που τον αγαπούσαν και τον θαύμαζαν. Μεταξύ των αποστολέων βρίσκονται: η Χαρούλα Αλεξίου, η υπουργός πολιτισμού και αθλητισμού Λίνα Μενδώνη και ο Γιώργος Κατσαρός. Η σορός του μπήκε στον Ιερό Ναό, όπου τέθηκε σε προσκύνημα για μια ώρα, υπό το χειροκρότημα του κόσμου.

Επαναπατρίστηκε ο αρχαίος σκύφος – έπαθλο του Σπύρου Λούη Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη (13/11) στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο η τελετή παράδοσης-παραλαβής του σκύφου-επάθλου του Σπύρου Λούη από το γερμανικό Πανεπιστήμιο του Μύνστερ (Münster) στο Υπουργείο Πολιτισμού. Πρόκειται για ένα από τα δυο αγγεία-έπαθλα που δόθηκαν στον Σπύρο Λούη για τη νίκη του στον μαραθώνιο δρόμο των πρώτων σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 1896. Το ένα ήταν τo αργυρό κύπελλο που σήμερα βρίσκεται στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Το δεύτερο ήταν το αρχαίο αγγείο, με παράσταση με δολιχοδρόμους που παρακολουθούνται από αγωνοδίκες, το οποίο ως τον Φεβρουάριο θα παρουσιάζεται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας. Μετά θα εκτίθεται οριστικά στο Μουσείο Ιστορίας των Ολυμπιακών Αγώνων, που βρίσκεται κοντά στον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας Ολυμπίας. Ο σκύφος τη δεκαετία του 1930, άγνωστο πώς, φτάνει στα χέρια του Werner Peek (1904-1994), κλασικού φιλόλογου και επιγραφολόγου, μέλους του Εθνικοσοσιαλιστικού Γερμανικού Εργατικού Κόμματος (NSDAP) -αμετανόητου ναζιστή και αντισημίτη όπως φάνηκε στην πορεία και όπως μας αποκάλυψε ο ομιλητής-, που βρισκόταν στην Ελλάδα με υποτροφία. Ο σκύφος εξάγεται το 1934 με λαθραίο τρόπο από την Ελλάδα κρυμμένος μέσα στα διπλωματικά κιβώτια του Χέρμαν Γκέρινγκ, κατά την επίσκεψη του τελευταίου στη χώρα μας, όπως ο ίδιος ο Peek μαρτύρησε. Κατόπιν, περιπλανάται στη μεταπολεμική Γερμανία ακολουθώντας τον Peek, ενώ στα τέλη της δεκαετία του 1980 βρίσκει φιλόξενη στέγη στο αρχαιολογικό μουσείο του Πανεπιστημίου του Μύνστερ. Σήμερα η επιστροφή του είναι πλέον γεγονός. Το ρεπορτάζ μεταφέρει η δημοσιογράφος στην εφημερίδα «Τα Νέα», Μαίρη Αδαμοπούλου.
Το One πάει σινεμά: Η ταινία της εβδομάδας Ο δημοσιογράφος των εφημερίδων «Το Βήμα» και «Τα Νέα», Γιάννης Ζουμπουλάκης, μας προτείνει την ταινία για αυτή την εβδομάδα.
Β. Μπάρμπα στο One Channel: Δεν είμαι περήφανη που ζω στην Ελλάδα πια Στην εκπομπή One Talk και τον Δήμητρη Μανιάτη μιλά η ηθοποιός Βάνα Μπάρμπα. Η κ. Μπάρμπα αναφέρεται στην ενασχόλησή της με τον εθελοντισμό και την κοινωνική προσφορά, μέσω του οργανισμού «Δύναμη Ζωής» του οποίου προϊσταται αλλά και για πέρασμα και τις εντυπώσεις της από την πολιτική. «Η ''Δύναμη Ζωής'' είναι ένα σωματείο που ξεκίνησε τα τελευταία χρόνια. Προσπαθούμε να φανούμε χρήσιμοι στην κοινωνία. Είμαστε γέφυρα μεταξύ ανθρώπων που έχουν δύναμη και όσων χρειάζονται βοήθεια. Εμείς ποτέ δεν παίρνουμε χρήματα. Χτυπάμε τις πόρτες μεγάλων επιχειρηματιών και όσων μπορούν να προσφέρουν. Για παράδειγμα, πρόσφατα σε μία δράση μας, συγκεντρώσαμε 12 καρέκλες για αντικαρκινικό νοσοκομείο. Η κάθε μια κοστίζει περί τα 4.000. Μεταξύ αυτών που βοήθησαν ήταν και ο Βαγγέλης Μαρινάκης, τον οποίο θέλω να ευχαριστήσω» τονίζει η κ. Μπάρμπα. Όπως σημειώνει, η ενασχόλησή της με τον εθελοντισμό προήλθε από τον κορεσμό. «Κορεσμός τόσο στη δουλειά μου όσο και στη ζωή. Όσο μεγαλώνουμε νιώθουμε την ανάγκη να είμαστε χρήσιμοι» προσθέτει. Παράλληλα, υπογραμμίζει πως στην Ελλάδα λίγοι επιχειρηματίες νιώθουν την ευθύνη της κοινωνικής προσφοράς. «Υπάρχουν λίγες εταιρείες και λίγοι επιχειρηματίες που έχουν την έννοια και την αίσθηση του ευπατρίδη, όμως αυτοί κάνουν για πολλούς» επισημαίνει. Ως προς αυτό, υποστηρίζει την ανάγκη ώσμωσης με τους Έλληνες ομογενείς του εξωτερικού, οι οποίοι μπορούν και θέλουν να βοηθήσουν την χώρα. «Η ομογένεια της Αμερικής έχει πολύ πλούσιους Έλληνες. Πρέπει να ανοίξουμε την αγκαλιά μας σε αυτούς» λέει χαρακτηριστικά. Αναφορικά με το ελληνικό πολιτικό σύστημα αλλά και το ΠΑΣΟΚ, του οποίου η ίδια, διατέλεσε υποψήφια, κρατάει σαφείς αποστάσεις και αποκαλύπτει όσα την ενοχλούν. «Δεν είμαι ευχαριστημένη από την πολιτική ζωή του τόπου. Υπάρχει μια ντεκαντανσιά. Υπάρχει μια μαυρίλα. Δεν είναι ωραίο το πολιτικό σκηνικό της χώρας. Υπάρχει ένας διπολισμός για την εξουσία, ενώ η χώρα φτωχοποιείται. Το ηθικό σύστημα αξιών πέφτει συνεχώς. 1 στους 3 Έλληνες είναι κάτω από τα όρια της φτώχιας Ποια ανάπτυξη; Η φτώχεια μεγαλώνει κάθε μέρα» σχολιάζει. «Στην Ελλάδα όλα σκεπάζονται. Δεν είμαι περήφανη που ζω σε αυτή τη χώρα πια. Δεν είναι η χώρα που με τιμά ως Ελληνίδα. Δεν είναι η χώρα που θέλω να μεγαλώσουν τα παιδιά μου και τα εγγόνια μου πρέπει να γίνουν αλλαγές. Και γι’ αυτό όλο το πολιτικό σύστημα έχει ευθύνες» συμπληρώνει. Σχετικά με την εμπλοκή της στην πολιτική, υποστηρίζει πως «υπάρχει αλισβερίσι από την ώρα που εμπλέκεσαι στα πολιτικά. Όσο πιο ελεύθερη τόσο πιο αυθεντική. Δεν με εκφράζει το Κίνημα Αλλαγής. Σε τι αλλαγή; Προσωπικά πιστεύω στον σοσιαλισμό με ευρωπαϊκή οπτική. Αυτό όμως κανείς δεν εκφράζει». Για το ΠΑΣΟΚ λέει πως «άλλαξε όνομα, ιδέες. Εκτιμώ την κ. Γεννηματά. Αλλά θέλει ένα ρισταρτ το ΠΑΣΟΚ. Θέλει καινούργια πράγματα, νέους ανθρώπους και ανθρώπους που είναι έτοιμοι να κάνουν αλλαγή. Δεν γίνεται να είναι οι ίδιοι άνθρωποι στις ίδιες καρέκλες. Είχα καλή πρόθεση να βοηθήσω όταν κατέβηκα με το ΠΑΣΟΚ. Όμως, οι Έλληνες πολιτικοί δεν έχουν ελευθερία της βούλησης. Όταν κρίνω ότι βγουν άνθρωποι άξιοι που θα μπορούν να πάνε τη χώρα παρακάτω θα βοηθήσω τη χώρα ανιδιοτελώς». Τέλος, σχετικά με το μπάρμπεκιου έξω από τη δομή φιλοξενίας, είναι ξεκάθαρη. «Ο κόσμος πρέπει να δει το ‘’Ρινόκερο’’ του Ιονέσκο. Οι άνθρωποι έχουν ήδη γίνει ρινόκεροι. Ο ρινόκερος είναι το τέρας που κουβαλάμε μέσα μας. Το τέρας που γίναμε όλοι. Ψήνουν μπροστά σε ανθρώπους που λιμοκτονούν είναι σύγχρονοι ρινόκεροι» καταλήγει.
Ιωάννινα: Με επιτυχία έκλεισε η εκδήλωση που είχε τη σφραγίδα των εφημερίδων «Βήμα» και «Νέα» Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε το βράδυ της Τρίτης (12/11) στα Ιωάννινα η εκδήλωση που διοργάνωσαν η Περιφέρεια Ηπείρου και οι εφημερίδες «Το Βήμα» και «Τα Νέα» με θέμα «re-growth: Επιχειρηματικότητα, Τεχνολογία, Startup». Ειδικοί, startuppers και δημοσιογράφοι των ιστορικότερων και πιο έγκριτων τίτλων της χώρας μεταλαμπάδευσαν τις γνώσεις και την εμπειρία τους με στόχο την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας στην περιφέρεια.
Εκδηλώσεις για τα 100 χρόνια των εφημερίδων «ΤΟ ΒΗΜΑ» και «ΤΑ ΝΕΑ» Με θέρμη και συγκίνηση αγκάλιασαν την μεγάλη πρωτοβουλία της ALTER EGO να εγκαινιάσει μια σειρά εκδηλώσεων και αφιερωμάτων σε μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, λίγο πριν κλείσει τα 100 χρόνια κυκλοφορίας της η ιστορική εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ». Ένα συναρπαστικό ταξίδι που ξεκινά από την πόλη των Ιωαννίνων, με τη σημαντική εκδήλωση που διοργάνωσαν οι εφημερίδες «ΤΟ ΒΗΜΑ» και «ΤΑ ΝΕΑ» οι μεγάλες σχολές των Ιωαννίνων ο Προεπαναστατικός Διαφωτισμός και ο Ηπειρώτικος Ευεργετισμός.
Μια σπουδαία εκδήλωση στα Ιωάννινα με τη σφραγίδα των εφημερίδων «Βήμα» και «ΝΕΑ» Με πολιτικές τοποθετήσεις διάνθισαν τις ομιλίες τους, οι οποίες ήταν αφιερωμένες στην πνευματική ζωή των Ιωαννίνων και την κληρονομιά των μεγάλων σχολών των πόλης, ο Πρόεδρος της Βουλής Κώστας Τασούλας και ο πρώην υπουργός Αλέκος Παπαδόπουλος. Ο πρώτος ανέφερε μια φράση του Κωνσταντίνου Καραμανλή: «Το Σύνταγμα είναι ο σκελετός της Πολιτείας. Τα κόμματα, ο λαός και ο Τύπος είναι η σάρκα και το αίμα της. Αν αυτά τα στοιχεία δεν είναι σφριγηλά και υγιή κανένα Σύνταγμα με τις λέξεις του δεν μπορεί να βοηθήσει τη χώρα να πάει μπροστά». Ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε στους εορτασμούς για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821 και επισήμανε ότι δεν πρέπει να χαθεί αυτή «η μοναδική ευκαιρία αναστοχασμού της κατάστασης μας για την εθνική επιβίωση που δεν είναι δεδομένη». Ο πρώην υπουργός, χαρακτήρισε την επέτειο μεγάλο πολιτικό γεγονός το οποίο δεν πρέπει να γίνει «ανορθολογικό καταφύγιο της απελπισίας» αλλά ένα «νέο κεφάλαιο ρήξεων με όσα εξεμέτρησαν το ζην ώστε να θωρακιστεί η χώρα με άλλης ποιότητας αξίες». Οι παραπάνω σκέψεις διατυπώθηκαν στη μεγάλη εκδήλωση που διοργάνωσαν «Το Βήμα», «ΤΑ ΝΕΑ», τα ηλεκτρονικά μέσα in.gr, tovima.gr, tanea.gr και ο τηλεοπτικός σταθμός ONE Channel στην πόλη των Ιωαννίνων, με θέμα: «Οι Μεγάλες Σχολές των Ιωαννίνων – Ο προεπαναστατικός διαφωτισμός και ο Ηπειρωτικός Ευεργετισμός». Στην εκδήλωση συμμετείχαν περισσότεροι από 700 πολίτες στην κατάμεστη αίθουσα του πνευματικού κέντρου του Δήμου και από τους εξέχοντες ομιλητές παρουσιάστηκε το ιστορικό πλαίσιο και η προσφορά των μεγάλων ευεργετών και των σχολών που ίδρυσαν στην περιοχή διατηρώντας ζωντανή την ελληνική Παιδεία στα χρόνια της Τουρκοκρατίας. «Σήμερα μια ιστορική εφημερίδα της χώρας που σύντομα θα κλείσει τα 100 χρόνια ζωής διάλεξε ως πρώτο σταθμό ενός ενδιαφέροντος αφιερωματικού οδοιπορικού ανά την Ελλάδα τον τόπο μας», δήλωσε χαρακτηριστικά στην ομιλία του ο πρόεδρος της Βουλής κ. Κωνσταντίνος Τασούλας. «Το Βήμα» που κυκλοφόρησε το 1922 ως «Ελεύθερο Βήμα», από τον Δημήτρη Λαμπράκη, με την προτροπή του Ελευθέριου Βενιζέλου και τη χρηματική συνδρομή του Προδρόμου Μποδοσάκη, έζησε πρόσφατα μια μεγάλη περιπέτεια στην οποία αναφέρθηκε ο διευθυντής της εφημερίδας Αντώνης Καρακούσης, επισημαίνοντας ότι «Το Βήμα» όπως και «Τα Νέα» κατάφεραν να σταθούν στα πόδια τους και να ξαναπιάσουν το νήμα της Ιστορίας. Μάλιστα αυτή την Κυριακή θα κυκλοφορήσει μαζί με «Το Βήμα» η φωτογραφική επανατύπωση της έκδοσης του 1930 «Τα Γιάννενα κι η Νεοελληνική Αναγέννηση (1648-1820)» του Φάνη Μιχαλόπουλου. Στην εκδήλωση μίλησε ο Δήμαρχος Ιωαννίνων, κ. Μωυσή Ελισάφ, ο οποίος αναφέρθηκε στην ιστορία της περιοχής των Ιωαννίνων και την άνθηση των μεγάλων Σχολών. Επίσης μίλησαν ο πρώην υπουργός κ. Αλέκος Παπαδόπουλος, ο καθηγητής και πρώην πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, κ. Γεώργιος Δ. Καψάλης, και η Προϊσταμένη Διεύθυνσης της Ζωσιμαίας Δημόσιας Κεντρικής Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ιωαννίνων κυρία Βάγια Οικονομίδου.
Ο «ροκ σταρ» Στέφανος Τσιτσόπουλος στο Citizen One Καλεσμένος στην εκπομπή Citizen One βρέθηκε το βράδυ της Παρασκευής (8/11) ο γνωστός ραδιοφωνικός παραγωγός και δημοσιογράφος, Στέφανος Τσιτσόπουλος. Σε μία συνέντευξη εφ΄όλης της ύλης με τον Κ. Γιαννακίδη, ο Στέφανος Τσιτσόπουλος μίλησε για τις διαφορές μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, δηλώνοντας ερωτευμένος με την Αθήνα που συνδυάζει πολλές και διαφορετικές φωνές, ακριβώς όπως συμβαίνει και στο ραδιόφωνο της Athens Voice, όπου και έχει τη δική του εκπομπή. Στο τραπέζι του Citizen One, ο Στέφανος Τσιτσόπουλος μίλησε για το μέλλον του ραδιοφώνου για το πως είναι να παίζεις χωρίς playlist, αλλά και για το μέλλον της μουσικής και τη μουσική σκηνή του σήμερα. Ο Στέφανος Τσιτόπουλος μίλησε ακόμα για το βιβλίο του «Ροκ Σταρ» μια αναδρομή στα 70 χρόνια της ιστορίας του ροκ, μια autofiction μαρτυρία, ένα ημερολόγιο από μίλια τρελών νυχτερινών πτήσεων που ξεκινούν από τη Θράκη, τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα, καταλήγοντας στη Νέα Υόρκη του συγγραφέα - μυστήριο, του Τζέι Ντι Σάλιντζερ.
Οι «Περσικοί πόλεμοι» του Ηροδότου μαζί με «ΤΟ ΒΗΜΑ της Κυριακής» Για την ιστορικής σημασίας προσφορά της εφημερίδας «ΤΟ ΒΗΜΑ» μίλησε στην εκπομπή One Direct η αρχισυντάκτρια της εφημερίδας, Ελένη Βουλτσίδου. Το επίκαιρο έργο του «πατέρα της Ιστορίας», Ηροδότου σε πολυτελείς σκληρόδετες εκδόσεις, με αυθεντικά κείμενα και η μετάφρασή τους, επεξηγηματικά σχόλια και αναλύσεις. Αυτή την Κυριακή (10/11), ο πρώτος τόμος «Ερατώ». Η «Ερατώ», θα μπορούσε, κανείς να αποφανθεί ότι αποτελεί εισαγωγή στην «Ξερξιάδα», στην ενότητα δηλαδή εκείνη του έργου του συγγραφέα που δίνεται συχνά η παραπάνω ονομασία, με βάση το γεγονός ότι περιγράφεται η εκστρατεία του Ξέρξη εναντίον της μητροπολιτικής Ελλάδας. Στα πρώτα κεφάλαια του βιβλίου, ο εκ της Αλικαρνασσού ιστοριογράφος εξιστορεί την εναντίον των Περσών εκραγείσα Ιωνική επανάσταση. Κατά τον 6ο αιώνα οι ελληνικές πόλεις της Ιωνίας βρίσκονταν υπό την εξουσία του βασιλιά της Λυδίας Κροίσου, ενώ στη συνέχεια έπεσαν βαθμιαία στα χέρια των Περσών, όταν ο Πέρσης βασιλιάς Αχαιμενίδης Κύρος αιχμαλώτισε τον Κροίσο. Ωστόσο, οι Έλληνες επαναστάτησαν. Ο μεγάλος αυτός ξεσηκωμός ξέσπασε το 499 π.Χ., κράτησε 6 χρόνια και εξαπλώθηκε από το Βυζάντιο, τη Θράκη και ολόκληρη τη δυτική Μ. Ασία μέχρι και την Κύπρο. Σε εκκλήσεις των Ιώνων για αποστολή βοήθειας ανταποκρίθηκαν οι Αθηναίοι. Η εκστρατεία του Ξέρξη εναντίον της Ελλάδας, αποτέλεσε την περσική εκδίκηση για την Ιωνική επανάσταση. Στο Ηροδότειο κείμενο, όπου εξιστορούνται η μάχη του Μαραθώνα και των Θερμοπυλών, παρατίθενται ακόμη κατατοπιστικά σχόλια σχετικά με την πορεία του περσικού στρατού, τα εδάφη που αυτός διασχίζει, αλλά και αναφορικά με θέματα πολεμικής τακτικής. Από τα σχολικά θρανία μαθαίνουμε ότι ο Ηρόδοτος είναι ο πατέρας της Ιστορίας. Έτσι τον χαρακτήρισε ο Κικέρων τον 1ον αιώνα π.Χ. και ο χαρακτηρισμός αυτός επιζεί, φυσικά· έως σήμερα. Είναι πραγματικά ο πρώτος ο οποίος δεν είναι απλώς χρονογράφος που περιορίζεται να παραθέτει τα γεγονότα αλλά τα αντικρίζει με ιστορική αίσθηση κατά την έννοια ότι αναζητεί την αιτιότητά τους και επιχειρεί να εξάγει συμπεράσματα. Ο Ηρόδοτος έχει μια ποιητική ιδιοσυγκρασία που συνδυάζεται με μια ερευνητική διάθεση στην οποία τον ωθεί η ακόρεστη περιέργειά του. Εκείνο που τον ενδιαφέρει πρώτα από όλα είναι «τα μεγάλα και θαυμαστά» έργα των ανθρώπων. Πρώτος του σκοπός είναι να μην σβήσουν από την ανθρώπινη μνήμη τα σπουδαία κατορθώματα των προγόνων και δεύτερος σκοπός είναι να δείξει ότι ο πόλεμος μεταξύ Ελλήνων και Περσών είναι σύγκρουση μεταξύ δύο κόσμων. Ο πρώτος σκοπός είναι έργο ποιητή, ο δεύτερος έργο ιστορικού. Τα δύο αυτά στοιχεία, θα καθοδηγήσουν σε όλο το έργο το βάδισμα του Ηροδότου που είναι πότε χαριτωμένος ποιητικός αφηγητής, πότε ευσυνείδητος και όσο μπορεί ακριβολόγος ιστορικός. Ο πρώτος παραθέτει πλήθος επεισόδια, ανέκδοτα και παραμύθια που δεν έχουν παρά μακρινή σχέση με το κύριο θέμα. Ο δεύτερος εισάγει, για πρώτη φορά στην ιστορική αφήγηση, συγκεκριμένα στοιχεία για τις επιδιώξεις των αντιπάλων, για την πολεμική τους δύναμη, για την πολιτική τους οργάνωση και την κοινωνική τους δομή καθώς και για τις μεταξύ τους συγκρούσεις. Με τον Ηρόδοτο περνούμε από το έπος στη συστηματική εξιστόρηση. Μαζί με «ΤΟ ΒΗΜΑ της Κυριακής»  ένα όμορφο δώρο για τα παιδιά μας! «Το Βήμα» για άλλη μια φορά καινοτομεί και σας προσκαλεί να ταξιδέψετε σε… άλλη διάσταση παντρεύοντας το διάβασμα με την τεχνολογία! Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να κατεβάστε τη δωρεάν εφαρμογή «DEVAR» στο κινητό ή στο tablet σας, να σκανάρετε τις εικόνες του 4D βιβλίου και να αφεθείτε στη μαγεία της επαυξημένης πραγματικότητας: Πλανήτες, πλάσματα του βυθού, δεινόσαυροι παίρνουν «σάρκα και οστά» και βγαίνουν «ολοζώντανα» μέσα από την οθόνη σας. Παράλληλα, μπορείτε να κοιτάξετε το θέμα που σας ενδιαφέρει από όλες τις πλευρές, απλώς μετακινώντας τη συσκευή σας.
Ανακαλύψτε το διάστημα με 4D βιβλία στο «Βήμα της Κυριακής» Στον Μαγικό Κόσμο των 4D βιβλίων προσκαλεί τους αναγνώστες του «Το Βήμα της Κυριακής». Πλανήτες, πλάσματα του βυθού, και δεινόσαυροι ζωντανεύουν, μέσα από τα συναρπαστικά βιβλία. Αυτή την Κυριακή με το Βήμα, τα παιδιά θα ανακαλύψουν το διάστημα. Αυτή την Κυριακή θα έχετε μία μοναδική εμπειρία ταξιδιού στο διάστημα, σε απίθανα μέρη ενώ τις επόμενες εβδομάδες ακολουθούν το Ανθρώπινο σώμα, Ανατομία και Όργανα ανθρώπινου σώματος και βυθός.
Σπ. Δερβενιώτης στο One Channel: Στην εποχή που ζούμε όλα κρίνονται και όλα αποδομούνται Kαλεσμένος στην εκπομπή One Talk βρέθηκε το βράδυ της Τρίτης 5 Νοεμβρίου ο υπεύθυνος επικοινωνίας του ΜέΡΑ25 και δημιουργός κόμικς, Σπύρος Δερβενιώτης. Σε μια συνέντευξη εφ όλης της ύλης ο κ. Δερβενιώτης μίλησε για την κρίση στον κινηματογράφο, για την ταινία «Joker» που έσπασε τα ταμεία, για την τέχνη, αλλά και για το ΜέΡΑ25. Συστατικό της επιτυχίας για την ταινία με πρωταγωνιστή τον Χοακίν Φίνιξ, είναι το γεγονός ότι συνοψίζει όλη την κατάσταση στην οποία ζούμε χωρίς να το κρύβει. Παράλληλα, ο λόγος που έχει κάνει τόσο ντόρο σε αυτούς που τη βρίσκουν είτε προσβλητική είτε ακατάλληλη είναι γιατί τα μηνύματα που εκπέμπει ανήκουν στο πεδίο ανάγνωσης που θέλουν να το κρύψουν και να το εξουδετερώσουν. Είναι μια ταινία που «δε χαϊδεύει αυτιά», τόνισε ο κ. Δερβενιώτης. Κάνοντας μια αποτίμηση των ταινιών με υπερήρωες, ο σκιτσογράφος κατέληξε στο συμπέρασμα πως είμαστε σε μια καινούρια στροφή όπου οι ήρωες αμφισβητούν τον εαυτό τους και δίνεται έμφαση στους κακούς. Αυτό είναι αποτέλεσμα της κρίσης, σύμφωνα με τον κ. Δερβενιώτη. «Όλα κρίνονται, όλα αποδομούνται» τόνισε και συμπλήρωσε πως «δε θα είχε γίνει τόσο φαινόμενο αν ήταν η ίδια ταινία με ίδιο σενάριο, ίδιο πρωταγωνιστή, αν δεν είχε δεθεί με τη μυθολογία της ποπ κουλτούρας του κόμικ». Αντιπαραβάλλοντας την τηλεόραση με τον κινηματογράφο, ο κ. Δερβενιώτης υποστήριξε πως ζούμε πλέον σε μια εποχή όπου «η τηλεόραση ανθεί με πολύπλοκες αφηγήσεις και φρέσκες ιδέες, ενώ ο κινηματογράφος λόγω κόστους παίζει με ασφάλεια, έχει ήδη αδυνατίσει αλλά δε θα πεθάνει. Αυτό που χρειάζεται είναι ένα τεχνολογικό μπρέικθρου που θα του δώσει μια καινούρια ανάσα». Ο κ. Δερβενιώτης μίλησε επίσης για τη στρατευμένη ή όχι τέχνη, για την επιλογή του κάθε καλλιτέχνη να ορίσει την τέχνη του, αλλά και για το ΜέΡΑ25, για το οποίο είπε πως είναι «ένα κόμμα με θετικό πρόταγμα, αριστερό στην ψυχή του, το οποίο όμως προσπαθεί για το ευρύ μέτωπο». Ακόμα, αναφέρθηκε στην πορεία του ΣΥΡΙΖΑ, τη λατινική Αμερική, τη δίκη της Χρυσής Αυγής με την επικείμενη κατάθεση του Μιχαλολιάκου. «Χρειάζεται ακόμα εγρήγορση διότι οι ιδέες της έχουν κακοφορμίσει στο mainstream πολιτικό σύστημα», δήλωσε ο κ. Δερβενιώτης για τη Χρυσή Αυγή.
Ο stand up comedian Δ. Δημόπουλος στο One Talk Weekend Στην εκπομπή One Talk Weekend και την Αθηναϊδα Νέγκα μιλά ο stand up comedian, Δημήτρης Δημόπουλος. «Ξεκίνησα το stand up comedy το 1996 βλέποντας τους παλαιότερους, όπως τον Ζαραλίκο, τον Παπαγεωργίου, τον Σεραφείμ. Ήταν ένα – δύο χρόνια παλαιότεροι από εμένα» σημειώνει. Υπογραμμίζει πως «αυτά που έκαναν οι Χάρρυ Κλυν και Τζίμης Πανούσης είχαν στοιχεία stand up comedy. Όμως ο κλάδος εγκαινιάστηκε από τις «Νύχτες Κωμωδίας». Ακόμα, αναφέρεται στο αν κάποιος μπορεί να βιοποριστεί από το stand up comedy. «Δύσκολα μπορεί να ζήσει κάποιος αποκλειστικά από αυτή τη δουλειά. Οι περισσότεροι έχουμε και παράλληλες δραστηριότητες. Εγώ κάνω μεταφράσεις, σκηνοθετήσεις. Ασχολούμαι με το μουσικό θέατρο. Έχω γράψει και λιμπρέτο για όπερα» προσθέτει. Τονίζει πως επαφίεται στον κωμικό το χιούμορ που θα επιλέξει κάθε φορά να κάνει μια και «γράφει ο ίδιος τα κείμενά του», ενώ υποστηρίζει πως το χιούμορ ποικίλει ανάλογα με το χωροχρόνο. «Εξαρτάται από τον κωμικό, το κοινό και από το χώρο που παίζεις. Έχω παίξει σε γάμο, σε πρεσβεία. Οι περισσότεροι κωμικοί κάνουν εταιρικές παρουσιάσεις. Εκεί πρέπει να σεβαστείς το χώρο που βρίσκεσαι. Όταν κάνεις δική σου παράσταση και προσκαλείς τον κόσμο να έρθει, δικαιούσαι ως καλλιτέχνης, να εκφραστής για ότι θέλεις και όπως θέλεις» συμπληρώνει. Χαρακτηρίζει ως «πολύ αγχωτικό» το δοκιμάζει ένας κωμικός καινούργιο υλικό μπροστά στον κόσμο, ενώ λέει πως το κοινό σε αυτές τις παραστάσεις ανανεώνεται. «Σε αυτό βοηθά ότι υπάρχουν πολλοί κωμικοί για όλα τα γούστα κοινού» εξηγεί. O Δημήτρης Δημόπουλος παίζει τον νέο του μονόλογο, την «Καφρόκρεμα», κάθε Τετάρτη στο θέατρο «Σταθμός». Οι παραστάσεις του θα διαρκέσουν έως τις 18 Δεκεμβρίου.
Γ. Κακλέας στο One Channel: Βιώνω την περιπέτεια του θεάτρου ζωντανά Για τη μεγάλη του αγάπη, το θέατρο, μιλά στην εκπομπή One Talk Weekend και την Αθηναϊδα Νέγκα, ο σκηνοθέτης, Γιάννης Κακλέας. «Πολλές φορές κάνω και δύο πρόβες την ημέρα. Δεν κάνω διαλείμματα. Δουλεύω δύο με τρεις ώρες με τους ηθοποιούς. Οι ηθοποιοί κάνουν μισή ώρα διάλειμμα. Τότε έρχονται σε μένα οι σκηνογράφοι να δούμε διάφορα πράγματα. Μέχρι να δούμε όσα πρέπει, τελειώνει το διάλλειμα των ηθοποιών και συνεχίζουμε να δουλεύουμε. Είναι τρόπος ζωής αυτό. Είναι τρέλα. Αλλά νομίζω ότι πολλοί το κάνουν αυτό» σχολιάζει ο σκηνοθέτης. Για το αν έχει αγωνία ένας σκηνοθέτης για το πώς θα πάει η παράσταση, απαντά με… το προσωπικό του παράδειγμα. «Ο σκηνοθέτης έχει αγωνία για το πώς θα πάει μια παράσταση. Γιατί είναι και υπόλογος στον παραγωγό. Ποτέ δε ξέρεις τι θα γίνει. Είναι λαχείο το θέατρο. Τα πρώτα επτά χρόνια που σκηνοθετούσα έκοβα 14 εισιτήρια στις παραστάσεις. Νόμιζα ότι δεν κάνω τότε. Αποφάσισα να κάνω μια αποχαιρετιστήρια παράσταση στο Παγοποιείο του Φιξ. Κι έγινα σκηνοθέτης. Και ήρθε κόσμος. Από εκεί και πέρα έμεινα στο θέατρο» τονίζει. «Δεν ήμουν καλός στην αρχή γιατί δεν είχα προσωπικότητα. Είχα το νου μου στους δασκάλους. Πρέπει να έχεις προσωπικότητα, να αναπτύξεις το δικό σου στίγμα. Ποτέ δεν πίστευα ότι είμαι αυτός που είμαι. Με έμαθα μέσα από το θέατρο, μέσα από τις παραστάσεις» προσθέτει. Υπογραμμίζει ότι θύμωνε διαβάζοντας τις κριτικές. «Διάβαζα τις κριτικές και θύμωνα πολύ. Πάρα πολύ. Είμαι κακό παιδί για τους κριτικούς. Γιατί κάνω ένα θέατρο που εγώ αγαπάω και θέλω να δω. Και δεν είμαι κουλτουριάρης» εξηγεί. «Αγαπάω όλα τα είδη του θεάτρου. Από την επιθεώρηση μέχρι το σωματικό θέατρο. Όλα αυτά είναι ένα. Οι τεχνικές διαφέρουν. Ζω την περιπέτεια του θεάτρου ζωντανά. Με πολλά λάθη, πολλές επιθυμίες και πολλές στιγμές συναισθηματικές. Μ’ αρέσει να ευχαριστώ τους ανθρώπους που έρχονται στο θέατρο. Βίντεο, κίνηση, χορό, μουσική. Χρησιμοποιώ όλα τα μέσα» επισημαίνει για το πώς αντιλαμβάνεται το θέατρο. Κληθείς να απαντήσει στο τι θα ήθελε να κάνει θεατρικά, αναφέρει «να ανεβάσω μια τραγωδία που δεν το έχω κάνει ποτέ. Και μάλλον θα το δοκιμάσω φέτος το καλοκαίρι με κάποιο τρόπο. Θέλω ο θεατής να φεύγει μια συνειδητή αισιοδοξία για τον εαυτό του, τη ζωή του, την αυτοπεποίθησή του, τους έρωτες του». Ακόμα, αναφέρεται στην παράσταση «Ρινόκερος» που παίζεται αυτό το διάστημα στο θέατρο «Κιβωτός» και την οποία σκηνοθετεί ο ίδιος. «Είναι θέατρο ουσίας. Που θα ευχαριστήσει τον κόσμο. Παίζουν καλά οι ηθοποιοί. Είναι μια όμορφη παράσταση σε έναν όμορφο θέατρο. Είναι ένα έργο του Ιονέσκο που επιχειρεί να καυτηριάσει το ένστικτο αγέλης των ανθρώπων. Αφορά την περίοδο 1939, 1940, 1941, όπου μέσα από το ναζισμό οι άνθρωποι έκαναν αυτό που ονομάζουμε μαύρη τρύπα της ιστορίας. Άνθρωποι φιλήσυχοι που μετατράπηκαν σε ναζί και δολοφόνους» καταλήγει ο σκηνοθέτης.