Το One Channel πάει σινεμά: Η ταινία της εβδομάδας

Ο δημοσιογράφος των εφημερίδων «Το Βήμα» και «Τα Νέα», Γιάννης Ζουμπουλάκης, μας προτείνει την ταινία για αυτή την εβδομάδα.

Το One πάει σινεμά: Η ταινία της εβδομάδας Ο δημοσιογράφος των εφημερίδων «ΤΟ ΒΗΜΑ» και «ΤΑ ΝΕΑ», Γιάννης Ζουμπουλάκης, μας προτείνει την ταινία για αυτή την εβδομάδα.
Οι συντελεστές της παράστασης «Αίας» στο One Talk Την Δευτέρα 21 Οκτωβρίου ανεβαίνει στο ανακαινισμένο θέατρο «Βεάκη» η αρχαία τραγωδία «Αίας», σε μετάφραση του Νίκου Παναγιωτόπουλου. Η παράσταση θα παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη. Οι τρεις συντελεστές της, με αφορμή την έναρξη της παράστασής τους, μίλησαν στην εκπομπή One Talk και τον Δημήτρη Μανιάτη. Η εν λόγω θεατρική τριανδρία αποτελείται από τον εικαστικό – ζωγράφο Αποστόλη Χατζαρά, τον ηθοποιό και εν προκειμένω σκηνοθέτη Γιώργο Νανούρη και τον ηθοποιό Μιχάλη Σαράντη, ο οποίος είναι ο κεντρικός πρωταγωνιστής της παράστασης. Το θέμα της παράστασης τοποθετείται μετά το θάνατο του Αχιλλέα στην Τροία. Ο Αίας, ο μεγαλύτερος πολεμιστής στη Τροία μετά τον Αχιλλέα, διεκδικεί τα όπλα του θανόντος συμπολεμιστή του. Ταυτόχρονα, τα όπλα διεκδικεί και ο πολυμήχανος Οδυσσέας. Ύστερα, από μια νοθευμένη ψηφοφορία, τα όπλα τα παίρνει ο Οδυσσέας. Ο Αίας ατιμάζεται, αδικείται και ορμάει στους ίδιους τους τους συμμάχους. Η Θεά Αθηνά, εμπλέκεται, του θολώνει το μυαλό και τον βάζει να κάνει μια σειρά από παράλογα πράγματα. Όταν ο Αίας συνέρχεται, αντιλαμβάνεται τι έχει κάνει και αποφασίζει να αυτοκτονήσει. Το δεύτερος μέρος της υπόθεσης σχετίζεται με την ταφή του ήρωα. «Η παράσταση έχει πολλή μουσική» εξηγούν οι συντελεστές. «Δεν παίρνουμε θέση τι είναι σωστό ή το λάθος. Δηλαδή Αίαντας ή Οδυσσέας. Το αναδεικνύουμε» σημειώνουν και προσθέτουν πως «προσπαθούμε να δώσουμε μια αίσθηση ιερότητας στη σκηνή». Η αρχική ιδέα για την παράσταση ήταν του Μιχάλη Σαράντη. Οι τρεις συντελεστές επεξεργάσθηκαν περί τα τέσσερα χρόνια την παράσταση και πώς αυτή θα αποτυπωθεί στη σκηνή. Αξίζει να σημειωθεί, πως στην παράσταση, την ώρα που θα παίζει ο πρωταγωνιστής, ο ζωγράφος Αποστόλης Χατζαράς, με τη τεχνική της μονοτυπίας θα συνδράμει στην εξέλιξη της υπόθεσης, πάνω στη σκηνή.
«Τα Νέα»: Η πρώτη επίσημη απάντηση για τα γλυπτά του Παρθενώνα δια χειρός Βασίλισσας Ελισάβετ Ότι δεν κατάφεραν κυβερνήσεις, υπουργεία και φορείς, που ασχολήθηκαν στο παρελθόν με το θέμα αυτό, το πέτυχε η Μαίρη Ντροστ, η ακτιβίστρια κάτοικος Μελβούρνης, η οποία επισκέφτηκε το μουσείο στο Λονδίνο και είδε αυτό που της έλεγαν οι Έλληνες φίλοι της στην Αυστραλία. Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», την 1η Αυγούστου η Μέρι Ντροστ είχε γράψει στη βασίλισσα στης Βρετανίας ζητώντας της να συμβάλει στον επαναπατρισμό των γλυπτών σημειώνοντας πως με αυτό θα συμφωνούσε και ο δούκας του Εδιμβούργου. Τρεις εβδομάδες αργότερα στις 21 Αυγούστου, το παλάτι του Μπάκιγχαμ απάντησε. Η επιστολή υπογράφεται από την αξιωματούχο των ανακτόρων Τζένι Βάιν, υπεύθυνη για την αλληλογραφία της Ελισάβετ.
Αντ. Καρπετόπουλος στο One Channel: Παράσταση καραγκιόζη η ταινία «Ενήλικοι στην Αίθουσα» Τις κινηματογραφικές του απόψεις για επίκαιρες ταινίες κατέθεσε στην εκπομπή One Talk Weekend και την Αθηναϊδα Νέγκα, ο δημοσιογράφος, Αντώνης Καρπετόπουλος. Για τη ταινία που αφορά τη ζωή του Ντιέγκο Μαραντόνα, σχολίασε πως «η ταινία έχει μια πλάκα. Άλλα έχει κακό φινάλε, γιατί είναι το φινάλε που ξέρουμε. Δε κάνει επιτυχία, γιατί ο κόσμος δε θέλει να πάει να δει το τσαλάκωμα του ειδώλου του. Ο Μαραντόνα είναι κάτι σα λατρεμένος προδότης. Υπάρχουν αυτοί που τον αγάπησαν για όσα έκανε με τη μπάλα στα πόδια, αλλά δεν τον συγχώρησαν για ότι έκανε μετά». «Ο Μαραντόνα είναι ο τύπος που έστησε τον Παπα. Ήταν φοβερή καρικατούρα. Όμως στο τέλος αυτό τον διέλυσε τον άνθρωπο. Και έμεινε μόνο η καρικατούρα» πρόσθεσε σχετικά. Αναφερόμενος στην ταινία «Τζόκερ», την χαρακτήρισε άψογη, ωστόσο αντιτάχθηκε στο ότι «όπως το πάνε οι Αμερικανοί σε λίγα χρόνια θα κάνουν και τα παιδικά χρόνια του Χίτλερ. Δε γίνεται να συγκινηθούμε επειδή τον έδερνε η δασκάλα του τον Τζόκερ. Δε γίνεται να θυματοποιούνται τα τέρατα». Επεσήμανε πάντως πώς η ταινία αυτή θα διακριθεί στα βραβεία. Για την ταινία του Γαβρά, είπε πως «για ανθρώπους που μεγάλωσαν με τρας, με Λάμψη, δε γινόταν να χαθεί αυτή η ταινία. Είναι παράσταση καραγκιόζη η ταινία. Εάν ήμουν ο Τσίπρας, θα έκανα μήνυση στο Γαβρά. Πάντως, η πρώτη σοβαρή προσπάθεια αποδόμησης του Βαρουφάκη είναι η ταινία του Γαβρά. Έστω και καταλάθος. Έπιασε μια ελληνική ιστορία με ενδιαφέρον και της άλλαξε τα φώτα». Σχετικά με την καλύτερη ταινία που έχει δει πρόσφατα επέλεξε την ταινία ο «Έκπτωτος». «Είναι ισπανική ταινία. Μία σοβαρή πολιτική ιστορία. Είναι αυτό που ο Γαβράς δεν κατάφερε να κάνει» συμπλήρωσε ο δημοσιογράφος.
Ο Αντονι Χόπκινς επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη ως Πάπας Στις κινηματογραφικές αίθουσες επιστρέφει τον Δεκέμβριο, ο Αντονι Χόπκινς. Με αφορμή την παραίτηση του Πάπα Βενέδικτου το 2013 και την εκλογή του Πάπα Φραγκίσκου, οι δημιουργοί δραματοποιούν τους διαλόγους που φαντάζονται ότι έγιναν, ανάμεσα στους δύο άνδρες. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Βραζιλιάνος σκηνοθέτης Φερνάντο Μεϊρέλες, γνωστός για την «Πόλη του Θεού» και τον «Επίμονο Κηπουρό».
Αντιδράσεις για το Νόμπελ Λογοτεχνίας στον Πέτερ Χάντκε Αντιδράσεις προκάλεσε η βράβευση του Πέτερ Χάντκε με το Νόμπελ Λογοτεχνίας 2019, λόγω των απόψεων που είχε εκφράσει παλιότερα σχετικά με τον πόλεμο στην πρώην Γιουγκοσλαβία. Ο αυστριακός συγγραφέας, με καταγωγή από τη Σλοβενία, είχε ισχυριστεί μεταξύ άλλων ότι οι μουσουλμάνοι του Σαράγεβο προκάλεσαν οι ίδιοι το εις βάρος τους μακελειό και έπειτα κατηγόρησαν τους Σέρβους, ενώ υποστήριξε ότι η σφαγή της Σρεμπρένιτσα δεν έγινε ποτέ. Επίσης, το 2006 παρέστη στην κηδεία του καταδικασμένου για εγκλήματα πολέμου Σλόμπονταν Μιλόσεβιτς. Ο αυστριακός συγγραφέας, γνωστός αρνητής της Σφαγής της Σρεμπέρνιτσα, βραβεύτηκε σύμφωνα με την Ακαδημία της Στοκχόλμης για την ικανότητά του να μεταφέρει την ουσία της ανθρώπινης εμπειρίας. «Όταν έγραφα με διαφορετικό τρόπο για τον πόλεμο της Γιουγκοσλαβίας υπήρχε σάλος και το καταλάβαινα. Θέλω να πω λοιπόν πως ήταν μία θαραλλέα απόφαση της Ακαδημίας της Στοκχόλμης» είπε ο 77χρονος Χάντκε. Την ίδια στιγμή οι επιζώντες της σφαγής της Σρεμπρένιτσα έγραψαν στην επιτροπή των Νόμπελ ζητώντας την ανάκληση του βραβείου καθώς όπως είπαν είναι ντροπιαστικό και στέλνει λάθος μηνύματα.
Το One πάει σινεμά: «Ντιέγκο Μαραντόνα» Ο δημοσιογράφος των εφημερίδων «Το Βήμα» και «Τα Νέα», Γιάννης Ζουμπουλάκης μιλάει για το ντοκιμαντέρ που κυκλοφόρησε σήμερα (10/10) στις ελληνικές αίθουσες και πραγματεύεται τη ζωή και το έργο του θρύλου του ποδοσφαίρου. Το ντοκιμαντέρ περιέχει σπάνιο αρχειακό υλικό από την περίοδο του Αργεντίνου ποδοσφαιριστή στη Νάπολη.
Διπλή απονομή για το Νόμπελ Λογοτεχνίας Δύο είναι τα Νόμπελ Λογοτεχνίας που απονεμήθηκαν φέτος. Ένα στον συγγραφέα Πέτερ Χάντκε για το 2019 και η Όλγκα Τοκάρτσουκ, για το 2018. Η φετινή διπλή ανακοίνωση οφείλεται στο γεγονός ότι πέρυσι η απονομή ΔΕΝ πραγματοποιήθηκε, για πρώτη φορά μετά από 63 χρόνια, εξαιτίας ενός σκανδάλου ανάρμοστης συμπεριφοράς, που προκάλεσε σειρά παραιτήσεων, των μελών της Σουηδικής Ακαδημίας.
Νόμπελ Λογοτεχνίας 2019: Διπλή βράβευση μετά το περσινό σκάνδαλο Φέτος δόθηκαν δύο Νόμπελ Λογοτεχνίας, καθώς απονεμήθηκε και το περσινό βραβείο. Νικητής του Νόμπελ Λογοτεχνίας 2019 είναι ο Πέτερ Χάντκε και νικήτρια του Νόμπελ 2018 η Όλγκα Τοκάρτσουκ. Το Νόμπελ Λογοτεχνίας 2018 απονεμήθηκε στην Πολωνή συγγραφέα Όλγκα Τοκάρτσουκ «για την αφηγηματική φαντασία και το εγκυκλοπαιδικό πάθος της» και στον Αυστριακό συγγραφέα Πέτερ Χάντκε «για την επιδραστική δουλειά του που με γλωσσική εφευρετικότητα εξερεύνησε την ανθρώπινη εμπειρία», ανακοίνωσε η Σουηδική Ακαδημία.
Δ. Κοντογιάννης στο One Channel: Ήμουν παρών στις μεγάλες αναβιώσεις του ελληνικού τραγουδιού Ο Δημήτρης Κοντογιάννης αποτελεί μια από τις πιο εμβληματικές μορφές στο χώρο του ρεμπέτικου τραγουδιού. Με αφορμή, την προσεχή παρουσίαση του νέου του δίσκου που περιέχει επανεκτελέσεις κορυφαίων τραγουδιών, με τίτλο «Κυρ-αστυνόμε μην βαράς», ο στιχουργός, τραγουδιστής και οργανοποιός, μίλησε στην εκπομπή One Talk και τον Δημήτρη Μανιάτη. Για το νέο του δίσκο, σχολίασε πως «επέλεξα αθάνατα τραγούδια, που είναι εμπνευσμένα σαν έργα τέχνης. Ήθελα να δείξω μέσα από την πολύχρονη ενασχόλησή μου, τη μαστοριά μου». Σχετικά με την πολύχρονη διαδρομή του στη μουσική σκηνή του τόπου επεσήμανε πως «ήμουν στις δύο μεγάλες αναβιώσεις του ελληνικού τραγουδιού. Στη ρεμπέτικη κομπανία και μετά στην αναβίωση του λαϊκού τραγουδιού με την «Εκδίκηση της γυφτιάς». Είχαν και κοινωνικό υπόβαθρο πέρα από το ερωτικό υπόβαθρο τα τραγούδια του Μανώλη Ρασούλη. Είχαν δεύτερη ανάγνωση τα κομμάτια του. Ήταν συγκλονιστικός στιχουργός». «Ήταν αίτημα της κοινωνίας η μετεξέλιξη του λαϊκού τραγουδιού. Και αυτό ήρθε. Τα εμπορικά που βγαίνουν τώρα βασίζονται στο star system και στο κέρδος. Παράγονται εμπορικά. Δεν ζυμώνονται με τις ανάγκες της κοινωνίας και γι’ αυτό μετά χάνονται. Τα ρεμπέτικα παίζονται 100 χρόνια. Ήταν ζυμωμένη η σχέση του ρεμπέτη με την κοινωνία, υπήρχε ώσμωση με τα προβλήματα και τις ανησυχίες του κόσμου» επεσήμανε σχετικά. «Δούλεψα με Τσιτσάνη, Τσαουσάκη, Ρούκουνα, Μοσχονά, Γεωργακοπούλου» είπε και πρόσθεσε πως «πήρα τη σκυτάλη από αυτούς». «Με τον Τσιτσάνη είχα κάνει μία σεζόν στο «Θεμέλιο». Ήταν μεγάλο σχολείο. Είχε μεγάλη διαίσθηση. Με μια ματιά είχε καταλάβει τι ήθελε το κοινό. Έκανε ατμόσφαιρα αμέσως όταν έπιανε το μπουζούκι. Αυτή είναι διαφορετική ικανότητα από το τι ήταν κορυφαίος συνθέτης. Αυτό είναι ταπεραμέντο και εμπειρία» τόνισε. Χαρακτήρισε τον Άκη Πάνου ως «μεγάλο συνθέτη. Ήταν μετά-ρεμπέτης. Δεν είχε συμμετοχή στο ρεμπέτικο. Ήταν λαϊκός δημιουργός. Ολοκληρωμένος συνθέτης. Ήταν αυστηρός πάντως». «Η μεγαλύτερη αναβίωση του ρεμπέτικου είναι τώρα» σημείωσε, μια και «υπάρχουν πολλά νέα παιδιά που ασχολούνται. Και άρτια καταρτισμένα παιδιά που παίζουν εξαιρετικά μουσική». Αποθέωσε τον Στέλιο Καζαντζίδη, λέγοντας πως «ήταν θεός επί της γης. Ο πρώτος με διαφορά. Τέτοιος δε ξανά γίνεται». Ωστόσο παραδέχθηκε πως υπάρχουν και καλοί σύγχρονοι τραγουδιστές. Ανέφερε πως «πλέον δεν υπάρχουν σκυλάδικα. Υπάρχουν τα εμπορικά μπουζούκια, οι μεγάλες πίστες. Πηγαίνω μερικές φορές, δεν έχω πρόβλημα». Για τον Παντελή Παντελίδη είπε πως «είχε μια αυθεντικότητα και δύναμη. Φαινόταν αληθινός. Έφυγε πολύ άδικα». «Έχουμε χρόνια να δούμε έναν νεαρό να χορεύει καλό ζεϊμπέκικο. Γιατί δε ξέρει η νεολαία την παραγωγική διαδικασία της ζωής. Έχει διακοπεί αυτή η παράδοση» τόνισε. Επιπλέον, όντας πολλά χρόνια συνδικαλιστής αναφέρθηκε στη σημασία των πνευματικών δικαιωμάτων και την ανάγκη ενός ξεκάθαρου νομοθετικού πλαισίου που θα προστατεύει τους δημιουργούς. «Υπάρχει μια πολιτική και κοινωνική αλλοτρίωση. Ο λαός μας μπορεί να είναι παραπάνω διεφθαρμένος από τους πολιτικούς μας» είπε ενώ υποστήριξε ότι βλέπει τον κόσμο να έχει μια αισιοδοξία το τελευταίο διάστημα.
O «όρθιος κωμικός» Χριστόφορος Ζαραλίκος στο One Talk Weekend Καλεσμένος στην εκπομπή One Talk Weekend βρέθηκε το βράδυ της Κυριακής (6/10) ο γνωστός stand up κωμικός Χριστόφορος Ζαραλίκος, σε μία συζήτηση με την κωμωδία σε πρώτο πλάνο. Συζητώντας με την Αθηναϊδά Νέγκα, ο Χριστόφορος Ζαραλίκος, μίλησε για το ξεκίνημά του στο θέατρο και την... τραυματική εμπειρία που τον οδήγησε στο να ασχοληθεί με το stand up πριν από περισσότερα από 20 χρόνια, για το είδος της σάτιρας που κάνει υπογραμμίζοντας πως δεν γίνεται σάτιρα χωρίς ιδεολογική βάση. «Δεν υπάρχει απολιτίκ σάτιρα» δήλωσε χαρακτηριστικά ο ίδιος. Στο τραπέζι του One Talk, ο Χριστόφορος Ζαραλίκος, μίλησε μεταξύ άλλων και πάντα με τον δικό του τρόπο για την πολιτική σκηνή του χτες και του σήμερα στη χώρα, για το πόσο η πολιτική η ίδια μπορεί να είναι αστεία, για τις συνήθειες που έχουν οι ταξιτζήδες, για το αν τα χρήματα μπορούν να φέρουν την ευτυχία και για το αν τελικά η ελπίδα είναι... υπερεκτιμημένη ως συναίσθημα.   Ο «όρθιος κωμικός» Χριστόφορος Ζαραλίκος, μίλησε τέλος για την επιστροφή του στο «Γυάλινο Μουσικό Θέατρο» για πέντε Σάββατα (από το Σάββατο 12 Οκτωβρίου και κάθε Σάββατο έως τις 9 Νοεμβρίου) σε μία σειρά stand up comedy παραστάσεων με τίτλο «Επιστροφή στην Κανονικότητα» με κύρια συστατικά την κοινωνική και πολιτική σάτιρα, το ανατρεπτικό χιούμορ, τον αυτοσαρκασμό, αλλά και τους εύστοχους σχολιασμούς για όλους και για όλα.
Γ. Ζουμπουλάκης στο One Channel: Όλοι έχουμε έναν μικρό Joker μέσα μας Για τις νέες ταινίες που κυκλοφόρησαν στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες (από τις 3/10) αλλά και αυτές που θα συζητηθούν τη φετινή κινηματογραφική σεζόν, μίλησε ο κριτικός κινηματογράφου και δημοσιογράφος της εφημερίδας «ΤΟ ΒΗΜΑ», Γιάννης Ζουμπουλάκης στο πλατό της εκπομπής One Talk Weekend. Ο Γιάννης Ζουμπουλάκης έκανε λόγο για μία πολλά υποσχόμενη κινηματογραφική σεζόν που ξεκίνησε με ταινίες όπως αυτές του Κουέντιν Ταραντίνο με το «Once Upon A Time in Hollywood» και του Γούντι Άλεν με το «Βροχερή Μέρα στη Νέα Υόρκη» και συνεχίζει με ταινίες όπως το πολυσυζητημένο «Joker». Ο ίδιος μας μετέφερε το κλίμα της βραβευμένης ταινίας «Joker» του Τοντ Φίλιπς με πρωταγωνιστή τον Χοακίν Φοίνιξ, μιλώντας για το θρίαμβο που γνώρισε στο Φεστιβάλ Βενετίας, ενώ επιχείρησε να ερμηνεύσει τους λόγους για τους οποίους η ταινία, έχει ιδιαίτερη απήχηση που έχει στο κινηματογραφικό κοινό. Όπως σημείωσε ο κ. Ζουμπουλάκης: «Πρόκειται για μία ταινία που αποδομεί το σύμπαν των κόμικς και δημιουργεί κάτι νέο μέσα σε ένα ρεαλιστικό και όχι φανταστικό πλαίσιο, με αναφορές στο σπουδαίο σινεμά της δεκαετίας του '70, που ο ίδιος ο σκηνοθέτης της ταινίας αγαπά ιδιαίτερα». Επιπλέον ο κ. Ζουμπουλάκης μίλησε επίσης για τον πρωταγωνιστή της ταινίας Χοακίν Φοίνιξ, ο οποίος έχει λάβει διθυραμβικές κριτικές για την ερμηνεία του ως Joker, αποκαλύπτοντας παρασκηνιακές λεπτομέρειες από τα γυρίσματα της ταινίας, όπως για την ένταση που δημιουργήθηκε μεταξύ Φοίνιξ και Ντε Νίρο, αλλά και ιστορίες από συνεντεύξεις Τύπου που μαρτυρούν πολλά για το χαρακτήρα του διάσημου ηθοποιού του Χόλιγουντ. Τέλος, αναφερόμενος σε ταινίες που αξίζει να δούμε στην πορεία της φετινής κινηματογραφικής σεζόν, ο Γιάννης Ζουμπουλάκης, μίλησε για την ταινία «Parasite» του Μπονγκ Τζουν Χο, που απέσπασε τον Χρυσό Φοίνικα στο φετινό φεστιβάλ στις Κάννες, αλλά και για το πολυαναμενόμενο νέο ντοκιμαντέρ για το θρύλο του ποδοσφαίρου Ντιέγκο Μαραντόνα, που θα κυκλοφορήσει στις ελληνικές αίθουσες στις 10 Οκτωβρίου.