Το Φεστιβάλ Βενετίας τίμησε τον Κ. Γαβρά – Πρεμιέρα για τους «Ενήλικους στην Αίθουσα»

Ο Κώστας Γαβράς βραβεύτηκε για το σύνολο του έργου του με το μεγάλο τιμητικό βραβείο του Φεστιβάλ Βενετίας, λίγο μετά την προβολή της ταινίας του με τίτλο «Ενήλικοι στην Αίθουσα», το οποίο είναι βασισμένο στο ομότιτλο βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη. Στη συνέντευξη Τύπου, ο Κώστας Γαβράς έκανε αρκετά πολιτικά σχόλια. Δήλωσε πως «η ευρωπαϊκή Αριστερά απέτυχε παντού και πως η Ευρώπη μετατρέπεται σε νεοφιλελεύθερη αυτοκρατορία». Το ελληνικό ενδιαφέρον είναι ιδιαίτερα ζωηρό και μένει να αποδειχθεί αν ο διακεκριμένος σκηνοθέτης, θα καταφέρει να προσελκύσει το ενδιαφέρον και του σινεφίλ κοινού της Βενετίας και τους κριτικούς για τα γεγονότα του 2015.

Τζόκερ : Έφοδοι της αστυνομίας σε κινηματογράφους για ανήλικους Εφόδους σε κινηματογράφους που προβάλλουν την ταινία «Τζόκερ» έχει πραγματοποιήσει η Αστυνομία μετά από καταγγελίες υπαλλήλων του υπουργείου Πολιτισμού ότι την παρακολουθούν και ανήλικοι παρά την καταλληλότητα της ταινίας για άνω των 18. Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρώτη …επέμβαση έγινε το Σάββατο σε εμπορικό κέντρο στο Μαρούσι όπου μάλιστα συνελήφθη και ο υπεύθυνος του κινηματογράφου αφού βεβαιώθηκε ότι στην αίθουσα υπήρχαν ανήλικοι που έβλεπαν την ταινία «Τζόκερ». Το απόγευμα της Κυριακής είχε σειρά κινηματογράφος στην Πατησίων, στο ύψος της Κυψέλης όπου και πάλι μετά από καταγγελία που έγινε από υπαλλήλους του υπουργείου Πολιτισμού υπήρχε παρέμβαση της Αστυνομίας. Όπως είναι φυσικό τα περιστατικά αυτά έχουν αρχίσει να κάνουν το γύρο του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης προκαλώντας σάλο και θύελλα αντιδράσεων.
Η διεθνούς φήμης σοπράνο Σόνια Θεοδωρίδου στο One Channel Με αφορμή την παράσταση «Τραγούδια της αγάπης και του έρωτα» που θα δώσει στο ιστορικό ξενοδοχείο Μπάγκειον την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου στην Ομόνοια, η διεθνούς φήμης Σοπράνο, Σόνια Θεοδωρίδου, μιλά στην εκπομπή One Direct Weekend. «Το κτίριο έχει μεγάλη σημασία. Είναι χώρος που μία σοπράνο δεν πλησιάζει εύκολα. Ένα ξενοδοχείο που έζησε μεγάλες δόξες. Ήθελα να δώσω ένα δικό μου μήνυμα το ότι δεν μπορούμε να εγκαταλείπουμε απίστευτα κτίρια. Και το δεύτερο, ότι ήθελα να τραγουδήσω σε έναν εναλλακτικό χώρο» σημειώνει η κ. Θεοδωρίδου. « ’’Τα τραγούδια της αγάπης και του έρωτα’’ αν και όλοι μιλάμε για αυτά, λείπουν από τη ζωή μας» προσθέτει σχετικά. Ακόμα, αναφέρεται στον συνεργάτη της με τα καλύτερα λόγια. «Μεγάλη χαρά να έχεις εξαίρετους συνεργάτες. Και να χαίρεσαι όταν το δουλεύετε. Ο Μιχάλης Σουρβινός είναι εξαίρετος κιθαρίστας. Συνεργαζόμαστε δέκα χρόνια» λέει. Επιπλέον, τονίζει ότι θα στηρίξει την πρωτοβουλία για τον μικρό Παναγιωτάκη και θα τραγουδήσει στον Βύρωνα. «Πρέπει να είμαστε ευαισθητοποιημένοι σε αυτά τα θέματα. Και όντας μαμά, είμαι ακόμα περισσότερο ευαισθητοποιημένη» σημειώνει. Σχετικά με τα άμεσα επαγγελματικά της σχέδια, γνωστοποιεί πως προσεχώς θα ταξιδέψει στο Βερολίνο και στη συνέχεια στην Κύπρο, όπου για πρώτη φορά θα παρουσιάσει κάποια τραγούδια μεσαιωνικά.
Σ. Μεντζέλος στο One Channel: Ο Έλληνας δεν γελάει πια με αυτά που γέλαγε στο παρελθόν Ο ηθοποιός, κωμικός και Stand up Comedian, Σωτήρης Μεντζέλος «ανοίγει τα χαρτιά» του στην εκπομπή One Talk Weekend και την Αθηναϊδα Νέγκα. Ο Σωτήρης Μεντζέλος διερωτάται «Ποιον κοροϊδεύω;» στο Θέατρο Από Μηχανής, στο Μεταξουργείο και ως εκ τούτου μιλά για την παράσταση που παίζει αλλά και για το πώς ασχολήθηκε με το Stand up Comedy. «Σπούδασα δραματική. Κι όταν δεν χτύπαγε το τηλέφωνο, αποφάσισα να κάνω κάτι μόνος. Έτσι, με πλήρη άγνοια κινδύνου, ξεκίνησα το 2016. Το Stand up Comedy είναι ένας θεατρικός κωμικός μονόλογος. Είναι σε άνθηση το είδος. Και είναι ευχάριστο που αποκτά στέγες. Και που ο κόσμο στην επαρχία το ζητά» σημειώνει σχετικά. Στο ερώτημα με τι γελάνε οι θεατές του, απάντα πως «το σίγουρο είναι πως ο Έλληνας δε γελάει πια με αυτά που γέλαγε στο παρελθόν, όπως με αθυροστομίες ή κάποια σεξιστικά κλισέ». Υποστηρίζει πως «κάθε ηθοποιός, κάθε κωμικός, έχει κάτι διαφορετικό να πει. Όταν ξεκίνησα με βοήθησαν πάρα πολύ οι κωμικοί που ήδη υπήρχαν στο χώρο. Και με τη σειρά μου κι εγώ τους βοήθησα εκεί που με χρειάστηκαν». Υπογραμμίζει πως το κοινό που παρακολουθεί το Stand up Comedy «ταξικά, ανήκει σε όλες τις τάξεις» ενώ λέει πως ο ίδιος δεν είναι διάσημος. Ακόμα, μιλά για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. «Τα social media βοηθούν στην προώθηση της δουλειάς. Εγώ τα χρησιμοποιώ γι’ αυτό το λόγο» προσθέτει.
Γι’ αυτό έγραψα τους «Απαρατήρητους» – Η Αγγ. Σπανού εξηγεί στο One Talk Weekend Τους λόγους που την οδήγησαν να γράψει τους «Απαρατήρητους», το πρώτο συγγραφικό της έργο, αποκαλύπτει η δημοσιογράφος και συγγραφέας, Αγγελική Σπανού, μιλώντας στην εκπομπή One Talk Weekend και την Αθηναϊδα Νέγκα. «Επειδή η πολιτική επικαιρότητα είναι τόσο τοξική, υπάρχει μια βαθιά και βαριά τοξικότητα που δεν άντεχε ο οργανισμός μου. Το βιβλίο ήταν μια δική μου θεραπευτική διαδικασία, μια αυτοίαση» σημειώνει η δημοσιογράφος. «’’Οι Απαρατήρητοι’’ αφορούν ιστορίες ανθρώπων που δεν προσέχουμε. Είναι πρόσωπα που με ενδιέφεραν πάντα. Και από την άποψη της προσωπικής τους ζωής. Υπήρχαν πριν την κρίση, θα υπάρχουν και μετά την κρίση» εξηγεί. «Υπάρχει πολύς φανατισμός στην πολιτική. Κανείς δεν ακούει κανέναν πια. Και γι’ αυτό φταίνε οι δημοσιογράφοι. Μ’ έπνιξε αυτή η τοξικότητα πάρα πολύ. Όπως και η αρρώστια στα social media» επισημαίνει. Ακόμα, η συγγραφέας υποστηρίζει πως «το κίνημα ‘’Κίτρινα Γιλέκα’’ στη Γαλλία ξεκίνησε από απαρατήρητους ανθρώπους». Αναφορικά με τη δημοσιογραφία και τα χαμηλά εισοδήματα που σε προσφέρει σε εργαζομένους του χώρου, τονίζει πως «στην δημοσιογραφία υπάρχει η προοπτική, η φαντασίωση της εξέλιξης. Κάποιος μπορεί να πληρώσει κιόλας για να κάνει αυτή τη δουλειά, γιατί φαντάζεται πως μια μέρα θα κάτσει στην καρέκλα του τηλεοπτικού παρουσιαστή». Τέλος, υπογραμμίζει πως «το επόμενο βιβλίο μου θα βγει σύντομα. Θα είναι πιο σκοτεινό από το πρώτο. Θα είναι μυθιστόρημα βασισμένο πάνω σε μια αληθινή ιστορία».
Μίκης Θεοδωράκης στα «Νέα»: Η Ελλάδα δεν ανέκτησε την ανεξαρτησία της ακόμα Την άποψη ότι η Ελλάδα δεν έχει ακόμα ανακτήσει την ανεξαρτησία της την οποία της στέρησαν τα μνημόνια εκφράζει με κείμενό του στα «ΝΕΑ» ο Mίκης Θεοδωράκης. Ο κ. Θεοδωράκης ρωτά την κυβέρνηση αν ισχύει η παράδοση του εθνικού μας πλούτου, κάτι που σύμφωνα με τον ίδιο αποτελεί τον βασικό όρο των μνημονίων. Ο κ. Θεοδωράκης εκφράζει την ελπίδα η κυβέρνηση να καταργήσει αυτόν τον όρο . Σημειώνει ότι παρότι πέρασαν 100 ημέρες διακυβέρνηση με πλήθος θετικών κατά την άποψή του ενεργειών, δεν έχει ακόμα δει τη θετική πρόθεση της κυβέρνηση να περνά στην καθημερινότητα των πολιτών. Κλείνοντας ο κ. Θεοδωράκης αναφέρει ότι εκτιμά ότι ο όροι που αφορούν την εθνική μας ανεξαρτησία ισχύουν ακόμα και εκτίμησε ότι η κυβέρνηση θα χάσει πολύ σύντομα την ελπίδα που στήριξε πάνω της η πλειοψηφία των ψηφοφόρων.
Η ηθοποιός Κατερίνα Μαραγκού εξομολογείται στο Citizen One Καλεσμένη στην εκπομπή Citizen One βρέθηκε το βράδυ της Παρασκευής (18/10)  η γνωστή ηθοποιός Κατερίνα Μαραγκού, με αφορμή την επιστροφή της ηθοποιού στην κεντρική σκηνή του θεάτρου «ΑΛΜΑ», μετά από απουσία τριών ετών. Συζητώντας με τον Κώστα Γιαννακίδη, η Κατερίνα Μαραγκού μίλησε για την παράσταση «Μαρία Στιούαρτ» του Φρίντριχ Σίλερ, ένα από τα σημαντικότερα έργα του παγκόσμιου δραματολογίου, στην οποία, η ίδια στον πρωταγωνιστικό ρόλο, ενσαρκώνει τη βασίλισσα Ελισάβετ Α' της Αγγλίας υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες της Άντζελας Μπρούσκου.  Η Κατερίνα Μαραγκού μιλώντας για το θεατρικό έργο το οποίο κάνει πρεμιέρα στην σκηνή του θεάτρου ΑΛΜΑ στις 2 Νοεμβρίου, δήλωσε πως πρόκειται για μία παράσταση στη οποία αποτυπώνεται ένα παιχνίδι εξουσίας μεταξύ της Μαρίας Στιούαρτ της Σκωτίας και της Ελισάβετ της Αγγλίας, με έναν τρόπο απόλυτα σημερινό και σύγχρονο.  Στο τραπέζι του Citizen One, η Κατερίνα Μαραγκού, μίλησε ακόμα για το πώς αποφάσισε να ασχοληθεί με την υποκριτική, για τις σπουδές τις στο Εθνικό και την επιτυχημένη της πορεία στο ελληνικό θέατρο, για τις δυσκολίες αλλά και τη γοητεία που κρύβει ο χώρος της υποκριτικής και τη συνεισφορά του θεάτρου στην καθημερινότητα των ανθρώπων. Σε άλλο σημείο της συνέντευξής της στο One Channel, η γνωστή ηθοποιός μιλώντας για το κατά πόσο η ζωή των ανθρώπων σήμερα είναι καλύτερη δήλωσε:  «Με την παγκοσμιοποίηση οι άνθρωποι έχουν χάσει την ουσιαστική τους ελευθερία. Υπάρχει ένα πολύ μεγάλο μέρος του πληθυσμού της γης που στερείται τα στοιχειώδη. Και ο ελληνικός πληθυσμός, πέρασε μια πολύ δύσκολη περίοδο με την κρίση. Στην Ελλάδα παλαιότερα ο κόσμος ζούσε καλύτερα. Κι εγώ έζησα καλύτερες εποχές, μπορεί να μην υπήρχαν χρήματα, αλλά μπορούσες να ζήσεις με μία ηρεμία. Δεν υπήρχε αυτό το κυνήγι χρήματος, που κορυφώνεται σήμερα. Ο κόσμος σήμερα έχει μπει σε μια διαφορετική πάλη ζωής». Αναφερόμενη στη σχέση της με το χρόνο η Κατερίνα Μαραγκού σημείωσε: «Όταν τη ζωή σου την κουβαλάς πάνω στη σκηνή έχει μεγαλύτερη ωριμότητα και μεγαλύτερο βάθος και μπορείς να προσφέρεις ακόμα περισσότερα. Το χρόνο δεν μπορείς να τον νικήσεις. Το βλέμμα είναι αυτό που κουβαλάει την πείρα της ζωής που έχεις ζήσει»  Τέλος, η ταλαντούχα ηθοποιός συζήτησε με τον Κ. Γιαννακίδη για το ελληνικό θέατρο και για τη σχέση της με την ελληνική τηλεόραση, ενώ αποκάλυψε και τις σειρές που έχει ξεχωρίσει από τη φετινή τηλεοπτική σεζόν.
Το One πάει σινεμά: Η ταινία της εβδομάδας Ο δημοσιογράφος των εφημερίδων «ΤΟ ΒΗΜΑ» και «ΤΑ ΝΕΑ», Γιάννης Ζουμπουλάκης, μας προτείνει την ταινία για αυτή την εβδομάδα.
Οι συντελεστές της παράστασης «Αίας» στο One Talk Την Δευτέρα 21 Οκτωβρίου ανεβαίνει στο ανακαινισμένο θέατρο «Βεάκη» η αρχαία τραγωδία «Αίας», σε μετάφραση του Νίκου Παναγιωτόπουλου. Η παράσταση θα παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη. Οι τρεις συντελεστές της, με αφορμή την έναρξη της παράστασής τους, μίλησαν στην εκπομπή One Talk και τον Δημήτρη Μανιάτη. Η εν λόγω θεατρική τριανδρία αποτελείται από τον εικαστικό – ζωγράφο Αποστόλη Χατζαρά, τον ηθοποιό και εν προκειμένω σκηνοθέτη Γιώργο Νανούρη και τον ηθοποιό Μιχάλη Σαράντη, ο οποίος είναι ο κεντρικός πρωταγωνιστής της παράστασης. Το θέμα της παράστασης τοποθετείται μετά το θάνατο του Αχιλλέα στην Τροία. Ο Αίας, ο μεγαλύτερος πολεμιστής στη Τροία μετά τον Αχιλλέα, διεκδικεί τα όπλα του θανόντος συμπολεμιστή του. Ταυτόχρονα, τα όπλα διεκδικεί και ο πολυμήχανος Οδυσσέας. Ύστερα, από μια νοθευμένη ψηφοφορία, τα όπλα τα παίρνει ο Οδυσσέας. Ο Αίας ατιμάζεται, αδικείται και ορμάει στους ίδιους τους τους συμμάχους. Η Θεά Αθηνά, εμπλέκεται, του θολώνει το μυαλό και τον βάζει να κάνει μια σειρά από παράλογα πράγματα. Όταν ο Αίας συνέρχεται, αντιλαμβάνεται τι έχει κάνει και αποφασίζει να αυτοκτονήσει. Το δεύτερος μέρος της υπόθεσης σχετίζεται με την ταφή του ήρωα. «Η παράσταση έχει πολλή μουσική» εξηγούν οι συντελεστές. «Δεν παίρνουμε θέση τι είναι σωστό ή το λάθος. Δηλαδή Αίαντας ή Οδυσσέας. Το αναδεικνύουμε» σημειώνουν και προσθέτουν πως «προσπαθούμε να δώσουμε μια αίσθηση ιερότητας στη σκηνή». Η αρχική ιδέα για την παράσταση ήταν του Μιχάλη Σαράντη. Οι τρεις συντελεστές επεξεργάσθηκαν περί τα τέσσερα χρόνια την παράσταση και πώς αυτή θα αποτυπωθεί στη σκηνή. Αξίζει να σημειωθεί, πως στην παράσταση, την ώρα που θα παίζει ο πρωταγωνιστής, ο ζωγράφος Αποστόλης Χατζαράς, με τη τεχνική της μονοτυπίας θα συνδράμει στην εξέλιξη της υπόθεσης, πάνω στη σκηνή.
«Τα Νέα»: Η πρώτη επίσημη απάντηση για τα γλυπτά του Παρθενώνα δια χειρός Βασίλισσας Ελισάβετ Ότι δεν κατάφεραν κυβερνήσεις, υπουργεία και φορείς, που ασχολήθηκαν στο παρελθόν με το θέμα αυτό, το πέτυχε η Μαίρη Ντροστ, η ακτιβίστρια κάτοικος Μελβούρνης, η οποία επισκέφτηκε το μουσείο στο Λονδίνο και είδε αυτό που της έλεγαν οι Έλληνες φίλοι της στην Αυστραλία. Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», την 1η Αυγούστου η Μέρι Ντροστ είχε γράψει στη βασίλισσα στης Βρετανίας ζητώντας της να συμβάλει στον επαναπατρισμό των γλυπτών σημειώνοντας πως με αυτό θα συμφωνούσε και ο δούκας του Εδιμβούργου. Τρεις εβδομάδες αργότερα στις 21 Αυγούστου, το παλάτι του Μπάκιγχαμ απάντησε. Η επιστολή υπογράφεται από την αξιωματούχο των ανακτόρων Τζένι Βάιν, υπεύθυνη για την αλληλογραφία της Ελισάβετ.
Αντ. Καρπετόπουλος στο One Channel: Παράσταση καραγκιόζη η ταινία «Ενήλικοι στην Αίθουσα» Τις κινηματογραφικές του απόψεις για επίκαιρες ταινίες κατέθεσε στην εκπομπή One Talk Weekend και την Αθηναϊδα Νέγκα, ο δημοσιογράφος, Αντώνης Καρπετόπουλος. Για τη ταινία που αφορά τη ζωή του Ντιέγκο Μαραντόνα, σχολίασε πως «η ταινία έχει μια πλάκα. Άλλα έχει κακό φινάλε, γιατί είναι το φινάλε που ξέρουμε. Δε κάνει επιτυχία, γιατί ο κόσμος δε θέλει να πάει να δει το τσαλάκωμα του ειδώλου του. Ο Μαραντόνα είναι κάτι σα λατρεμένος προδότης. Υπάρχουν αυτοί που τον αγάπησαν για όσα έκανε με τη μπάλα στα πόδια, αλλά δεν τον συγχώρησαν για ότι έκανε μετά». «Ο Μαραντόνα είναι ο τύπος που έστησε τον Παπα. Ήταν φοβερή καρικατούρα. Όμως στο τέλος αυτό τον διέλυσε τον άνθρωπο. Και έμεινε μόνο η καρικατούρα» πρόσθεσε σχετικά. Αναφερόμενος στην ταινία «Τζόκερ», την χαρακτήρισε άψογη, ωστόσο αντιτάχθηκε στο ότι «όπως το πάνε οι Αμερικανοί σε λίγα χρόνια θα κάνουν και τα παιδικά χρόνια του Χίτλερ. Δε γίνεται να συγκινηθούμε επειδή τον έδερνε η δασκάλα του τον Τζόκερ. Δε γίνεται να θυματοποιούνται τα τέρατα». Επεσήμανε πάντως πώς η ταινία αυτή θα διακριθεί στα βραβεία. Για την ταινία του Γαβρά, είπε πως «για ανθρώπους που μεγάλωσαν με τρας, με Λάμψη, δε γινόταν να χαθεί αυτή η ταινία. Είναι παράσταση καραγκιόζη η ταινία. Εάν ήμουν ο Τσίπρας, θα έκανα μήνυση στο Γαβρά. Πάντως, η πρώτη σοβαρή προσπάθεια αποδόμησης του Βαρουφάκη είναι η ταινία του Γαβρά. Έστω και καταλάθος. Έπιασε μια ελληνική ιστορία με ενδιαφέρον και της άλλαξε τα φώτα». Σχετικά με την καλύτερη ταινία που έχει δει πρόσφατα επέλεξε την ταινία ο «Έκπτωτος». «Είναι ισπανική ταινία. Μία σοβαρή πολιτική ιστορία. Είναι αυτό που ο Γαβράς δεν κατάφερε να κάνει» συμπλήρωσε ο δημοσιογράφος.
Ο Αντονι Χόπκινς επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη ως Πάπας Στις κινηματογραφικές αίθουσες επιστρέφει τον Δεκέμβριο, ο Αντονι Χόπκινς. Με αφορμή την παραίτηση του Πάπα Βενέδικτου το 2013 και την εκλογή του Πάπα Φραγκίσκου, οι δημιουργοί δραματοποιούν τους διαλόγους που φαντάζονται ότι έγιναν, ανάμεσα στους δύο άνδρες. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Βραζιλιάνος σκηνοθέτης Φερνάντο Μεϊρέλες, γνωστός για την «Πόλη του Θεού» και τον «Επίμονο Κηπουρό».
Αντιδράσεις για το Νόμπελ Λογοτεχνίας στον Πέτερ Χάντκε Αντιδράσεις προκάλεσε η βράβευση του Πέτερ Χάντκε με το Νόμπελ Λογοτεχνίας 2019, λόγω των απόψεων που είχε εκφράσει παλιότερα σχετικά με τον πόλεμο στην πρώην Γιουγκοσλαβία. Ο αυστριακός συγγραφέας, με καταγωγή από τη Σλοβενία, είχε ισχυριστεί μεταξύ άλλων ότι οι μουσουλμάνοι του Σαράγεβο προκάλεσαν οι ίδιοι το εις βάρος τους μακελειό και έπειτα κατηγόρησαν τους Σέρβους, ενώ υποστήριξε ότι η σφαγή της Σρεμπρένιτσα δεν έγινε ποτέ. Επίσης, το 2006 παρέστη στην κηδεία του καταδικασμένου για εγκλήματα πολέμου Σλόμπονταν Μιλόσεβιτς. Ο αυστριακός συγγραφέας, γνωστός αρνητής της Σφαγής της Σρεμπέρνιτσα, βραβεύτηκε σύμφωνα με την Ακαδημία της Στοκχόλμης για την ικανότητά του να μεταφέρει την ουσία της ανθρώπινης εμπειρίας. «Όταν έγραφα με διαφορετικό τρόπο για τον πόλεμο της Γιουγκοσλαβίας υπήρχε σάλος και το καταλάβαινα. Θέλω να πω λοιπόν πως ήταν μία θαραλλέα απόφαση της Ακαδημίας της Στοκχόλμης» είπε ο 77χρονος Χάντκε. Την ίδια στιγμή οι επιζώντες της σφαγής της Σρεμπρένιτσα έγραψαν στην επιτροπή των Νόμπελ ζητώντας την ανάκληση του βραβείου καθώς όπως είπαν είναι ντροπιαστικό και στέλνει λάθος μηνύματα.